Podziel się na Facebooku
Tweet (Ćwierkaj) na Twitterze
Coraz więcej urzędowych spraw można już załatwić nie wychodząc z domu. Samorząd województwa robi kolejny krok w zakresie powiększenia liczby oferowanych e-usług. Członek zarządu Marcin Jabłoński podpisał 22 maja 2020 r. umowę na projekt „Lubuski e-Urząd II”. Partnerami wartej blisko 15 mln zł inwestycji, współfinansowanej z funduszy europejskich, jest 11 gmin z terenu całego województwa.
Marcin Jabłoński
– „Nie chcemy tylko podążać za nowymi technologiami i sięgać po najnowsze urządzenia, ale proponować rozwiązania faktycznie potrzebne mieszkańcom w codziennym życiu. Chcemy, aby ludzie załatwiali sprawy prosto, bez długich poszukiwań i czytania skomplikowanych instrukcji. Świat cyfrowy wpływa na nasze życie w ogromnym stopniu, jak dużym przekonaliśmy się w ostatnim czasie” – przekonywał członek zarządu Marcin Jabłoński.
Przed rozpoczęciem realizacji projektu szczegółowo zbadano wyzwania, które w pierwszej kolejności należałoby zrealizować w temacie e-usług publicznych. Informacje zebrane od samorządów pozwoliły zidentyfikować potrzeby mieszkańców oraz przedsiębiorców. Główny element projektu będzie stanowić zmodernizowany system do obsługi m.in. ewidencji opłat i transakcji finansowo-księgowych.
Możliwość złożenia pisma lub wniosku elektronicznie zapewnią opracowane do tego celu formularze, umieszczone na portalach e-usług. Zostaną zintegrowane z narzędziami do złożenia „elektronicznego podpisu” (poprzez Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany).
– „Mam nadzieję, że partnerzy projektu już za kilka miesięcy będą testować pierwsze usługi. Ze względu na pandemię wiele rzeczy może się jednak opóźnić. Liczę, że w połowie przyszłego roku większość aplikacji i usług będzie już dostępna” – tłumaczy Marcin Jabłoński.
Projekt realizowany będzie przez konsorcjum: Comp S.A., Sputnik Software sp. z o.o. oraz Zeto Projekt sp. z o.o. Stworzy ono centralny portal dostępowy (Platforma Regionalna). Wykona także portale e-usług dla każdego z partnerów zadania. Poza tym samorządy zostaną wyposażone w niezbędny sprzęt, a urzędnicy odpowiednio przeszkoleni. Zakres planowanych do wdrożenia e-usług obejmuje systemy:
- eGłosowanie
- eSkarga
- eRada
- ePrzedszkole
- eSzkoła
- eSprawy
- ePodatki (eOpłaty)
- eOdpady
- eRejestry
- eDodatki Mieszkaniowe
- eStypendia
- eZezwolenia
- eWoda i Ścieki
- Budżet obywatelski
- Business Inteligence.
„Lubuski e-Urząd II” realizowany jest z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020. Partnerzy Projektu to gminy: Bobrowice, Bytom Odrzański, Dąbie, Dobiegniew, Łagów, Międzyrzecz, Otyń, Santok, Sława, Szczaniec, Torzym.
#FunduszeUE #UEpomaga
Na podstawie informacji prasowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS