A A+ A++

Podziel się na Facebooku

Tweet (Ćwierkaj) na Twitterze


Coraz więcej urzędowych spraw można już załatwić nie wychodząc z domu. Samorząd województwa robi kolejny krok w zakresie powiększenia liczby oferowanych e-usług. Członek zarządu Marcin Jabłoński podpisał 22 maja 2020 r. umowę na projekt „Lubuski e-Urząd II”. Partnerami wartej blisko 15 mln zł inwestycji, współfinansowanej z funduszy europejskich, jest 11 gmin z terenu całego województwa.

Marcin Jabłoński

„Nie chcemy tylko podążać za nowymi technologiami i sięgać po najnowsze urządzenia, ale proponować rozwiązania faktycznie potrzebne mieszkańcom w codziennym życiu. Chcemy, aby ludzie załatwiali sprawy prosto, bez długich poszukiwań i czytania skomplikowanych instrukcji. Świat cyfrowy wpływa na nasze życie w ogromnym stopniu, jak dużym przekonaliśmy się w ostatnim czasie” – przekonywał członek zarządu Marcin Jabłoński.

Przed rozpoczęciem realizacji projektu szczegółowo zbadano wyzwania, które w pierwszej kolejności należałoby zrealizować w temacie e-usług publicznych. Informacje zebrane od samorządów pozwoliły zidentyfikować potrzeby mieszkańców oraz przedsiębiorców. Główny element projektu będzie stanowić zmodernizowany system do obsługi m.in. ewidencji opłat i transakcji finansowo-księgowych.

Możliwość złożenia pisma lub wniosku elektronicznie zapewnią opracowane do tego celu formularze, umieszczone na portalach e-usług. Zostaną zintegrowane z narzędziami do złożenia „elektronicznego podpisu” (poprzez Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany).

 – „Mam nadzieję, że partnerzy projektu już za kilka miesięcy będą testować pierwsze usługi. Ze względu na pandemię wiele rzeczy może się jednak opóźnić. Liczę, że w połowie przyszłego roku większość aplikacji i usług będzie już dostępna” – tłumaczy Marcin Jabłoński.

Projekt realizowany będzie przez konsorcjum: Comp S.A., Sputnik Software sp. z o.o. oraz Zeto Projekt sp. z o.o. Stworzy ono centralny portal dostępowy (Platforma Regionalna). Wykona także portale e-usług dla każdego z partnerów zadania. Poza tym samorządy zostaną wyposażone w niezbędny sprzęt, a urzędnicy odpowiednio przeszkoleni. Zakres planowanych do wdrożenia e-usług obejmuje systemy:

  • eGłosowanie
  • eSkarga
  • eRada
  • ePrzedszkole
  • eSzkoła
  • eSprawy
  • ePodatki (eOpłaty)
  • eOdpady
  • eRejestry
  • eDodatki Mieszkaniowe
  • eStypendia
  • eZezwolenia
  • eWoda i Ścieki
  • Budżet obywatelski
  • Business Inteligence.

„Lubuski e-Urząd II” realizowany jest z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020. Partnerzy Projektu to gminy: Bobrowice, Bytom Odrzański, Dąbie, Dobiegniew, Łagów, Międzyrzecz, Otyń, Santok, Sława, Szczaniec, Torzym.

#FunduszeUE #UEpomaga


Na podstawie informacji prasowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOddaj krew!
Następny artykuł187 nowych przypadków koronawirusa w woj. śląskim