A A+ A++

Ze względu na niski poziom wody w Wiśle generalny wykonawca rozbudowy mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego zdecydował o rezygnacji z budowy przeprawy tymczasowej. Wykonawca podjął się takiego przeorganizowania prac na moście, aby możliwe było utrzymanie dwukierunkowego ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego.

Rozbudowa mostu rozpoczęła się w połowie kwietnia 2020 r. Zadanie realizuje konsorcjum firm INTOP Warszawa Sp. z o.o. i EURO-DARMAL Sp. z o.o.  z Kamiennej Góry. Częścią zadania było przygotowanie budowy przeprawy tymczasowej na wysokości ulic Przybyszewskiego i Zagrodowej, która miałaby stanowić alternatywny przejazd dla samochodów osobowych na czas zamknięcia mostu drogowego im. J. Piłsudskiego.

Niestety ze względu na zbyt niski poziom wody w Wiśle nie uda się wbić 258 pali, które miały stanowić podporę dla przęseł przeprawy tymczasowej.

Aby barki mogły dostarczyć potężne rury i urządzenia do wbijania pali poziom wody w rzece musi wynosić przynajmniej 2,5 m. Pod koniec kwietnia stan wody wynosił zaledwie 1,4 m. Tak niski stan uniemożliwia wykonanie robót. Z analiz wykonanych przez MZD i ekspertów zewnętrznych wynika, że ta tendencja się utrzyma. Nie możemy liczyć na poprawę tej sytuacji. Zastanawialiśmy się, czy nie przenieść tego zadania na inny termin, jednak generowałoby to duże koszty i nie możemy pozwolić sobie na takie rozwiązanieinformuje prezydent Torunia Michał Zaleski.

Zdecydowano się zmienić zakres zadania i odstąpić od budowy przeprawy tymczasowej na czas robót głównych na moście im. Józefa Piłsudskiego. Strony (miasto reprezentowane przez MZD i wykonawca) podpisały aneks, zgodnie z którym generalny wykonawca zobowiązał się do przeorganizowania prac na moście w taki sposób, który pozwoli utrzymać dwukierunkowy ruch samochodowy i autobusowy.

 – Ruch będzie się odbywał po dwóch pasach ruchu o szerokości 3 m każdy, o łącznej przepustowości nie mniejszej niż 18 500 pojazdów na dobę. Ruch rowerowy i pieszy dopuszczony będzie jedną stroną mostu – dodaje prezydent.

Wyłącznie mostu z ruchu będzie możliwe w godzinach nocnych (od godz. 22:00 do 5:00) w dni robocze (od poniedziałku do piątku) przy utrzymaniu ruchu wahadłowego. Ewentualne całkowite wyłączenie ruchu będzie możliwe jedynie w wybrane soboty i niedziele lub święta. W przypadku całkowitego wyłączenia mostu z ruchu komunikacja miejska pojedzie mostem gen. Elżbiety Zawackiej.

Wykonawca zdecydował także o wydłużeniu okresu gwarancji z 5 do 6 lat na izolacje płyty pomostu.

Zdecydowaliśmy się dać dłuższą gwarancję na te elementy. Zdajemy sobie z tego sprawę, że są technologie ,których zastosowanie spowoduje, że prowadzenie remontu pod ruchem nie wpłynie na trwałość mostu. Zrobimy wszystko, aby uciążliwość dla mieszkańców spowodowana pracami była jak najmniejszazapewnia Edward Głaz prezes INTOP Warszawa Sp. z o.o.

Koszt inwestycji to 122 806 890 zł. Rozbudowa mostu Piłsudskiego powinna zakończyć się w listopadzie 2021 roku. Rezygnacja z mostu tymczasowego wiąże się z oszczędnościami w wysokości  3 116 820,00 zł brutto.

fot. Miejski Zarząd Dróg

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRadosny limeryk postepidemiczny – wyniki konkursu
Następny artykułDuńskie firmy zainwestują w produkcję wodoru