Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
Lotniska w Kopenhadze, AP Moller – Maersk, DSV Panalpina, DFDS, SAS i Orsted zamierzają wspólnie wybudować zakładu produkcji wodoru, który ma ruszyć w 2023 r. Docelowa ma elektrolizera, który ma powstać w ramach projektu ma wynieć 1,3 GW.
Zakład ma być zlokalizowany w regionie Kopenhagi i zaopatrywać w wodór autobusy operztora Movia oraz ciężarówki firmy DSV Panalpina. Instalacja ma zapewnić też metanol dla statków AP Moller – Maersk i paliwo do silników odrzutowych (e-nafta) dla samolotów SAS i transportu lotniczego z portów lotniczych w Kopenhadze. Projekt będzie wymagał dostaw energii odnawialnej na dużą skalę, która mogłaby potencjalnie pochodzić z morskiej farmy wiatrowej Ronne Banke, która ma powstać przy wyspie Bornholm.
Zaangażowaniu w projekt partnerzy przemysłowi postrzegają go jako sposób na połączenie dwóch celów: przyspieszenia zielonej transformacji i zapewnienia bodźców ekonomicznych duńskiej gospodarce po kryzysie COVID-19.
– Dania ma wyjątkową pozycję, aby stać się centrum produkcji zrównoważonych paliw, tworząc miejsca pracy i zapewniając wiodącą pozycję w tworzeniu całkowicie nowego przemysłu, który będzie miał kluczowe znaczenie dla doprowadzenia zeroemisyjności w 2050 r. – podkreślają uczestnicy projektu.
Projekt ma być realizowany w trzech etapach. Pierwszy, który może być gotowy do 2023 r., obejmuje elektrolizer 10 MW, który może wytwarzać odnawialny wodór wykorzystywany bezpośrednio w autobusach i ciężarówkach. Drugi etap obejmuje instalację elektrolizera o mocy 250 MW, który może ruszyć do 2027 r., kiedy możliwe będą dostawy energii z morskiej famy wiatrowej w okolicach Bornholmu. W obiekcie tym planuje się połączenie produkcji odnawialnego wodoru ze zrównoważonym wychwytem dwutlenku węgla ze źródeł punktowych w obszarze aglomeracji Kopenhagi, w celu wytworzenia odnawialnego metanolu do transportu morskiego i odnawialnego paliwa lotniczego (e-nafta) dla sektora lotniczego.
Etap trzeci, który może być gotowy do 2030 r., kiedy potencjał morskiej energii wiatrowej na Bornholmie zostanie w pełni rozwinięty, zakłada zwiększenie mocy elektrolizera (do 1,3 GW) i możliwości wychwytywania CO2, co ma umożliwić dostarczenie ponad 250 tys. ton paliw do wykorzystania w autobusy, ciężarówki, statki morskie i samoloty.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS