Wysyłki kurierskie – szczególnie jeśli są częste i np. wychodzą ze sklepu internetowego – mogą stanowić spory wydatek. Choć w branży e-commerce najczęściej są rekompensowane przez osoby dokonujące zakupu, warto dbać o konsekwentne ograniczanie tych wydatków. Co zrobić, by nie przepłacać za przesyłki kurierskie?
Nadmierny pośpiech przy składaniu zamówienia na kuriera to błąd, który w skali dziesiątek przesyłek może całkiem sporo kosztować. I mitem jest tu myślenie, że i tak koszt ten przekłada się na klientów. Nic bardziej mylnego – wysokie koszty paczki to czynnik, który odstrasza od zakupów w sklepie internetowym. To założenie dotyczy jednak również tych, którzy wysyłają przesyłki prywatnie. Kilka detali może wpłynąć na to, by obniżyć ceny za usługi kurierskie. Na co zwrócić szczególną uwagę?
Porównanie cen kurierów
Internet sprawia, że cenniki usług kurierskich są może nie na wyciągnięcie ręki, ale już na pewno o kilka kliknięć od użytkownika. Wystarczy bowiem skorzystać z możliwości, jakie dają porównywarki, by zobaczyć, które firmy są skłonne w najlepszej cenie podjąć daną paczkę. Te platformy do składania zamówień online, które są obecne na rynku od lat – np. KurJerzy.pl – w trybie rzeczywistym zapewniają komplet danych o cenach, gotowości do podjęcia paczki i innych detalach – daje to prawdziwy przegląd możliwości. DHL, InPost, DPD – zamów kuriera, który odpowiada Ci najbardziej, ale koniecznie zwróć uwagę na bieżące cenniki.
Dbałość o szczegóły
Deklaracja związana z wagą, wymiarami czy objętością przesyłki to obligatoryjne dane, a nie informacje, które można podawać – określając to kolokwialnie – “na oko”. Jeśli masa przesyłki będzie odbiegała w rzeczywistości od podanej przez zleceniodawcę, firma kurierska naliczy dodatkowe koszty. Jeśli tak niedbale do wysyłki podejdzie sklep internetowy, to on będzie musiał dopłacić różnicę między kwotą, jaką pokrył kupujący a kosztami rzeczywistymi usługi kurierskiej.
Prawidłowe dane odbiorcy
Prozaiczny, ale dość poważny problem. W sytuacji, gdy w Polsce są miejscowości, których nazwa jest identyczna, ale znajdują się w różnych rejonach kraju, brak kodu na który należy skierować przesyłkę z założenia stanowić będzie powód do jej odrzucenia przez kuriera. Nieprawidłowe dane odbiorcy – np. niezgodność nazwiska – lub źle podana kwota przy płatności za pobraniem spowodują cofnięcie paczki do nadawcy. A co za tym idzie – kolejną procedurę zlecenia.
Negocjacje cenowe
Wiesz, że w skali miesiąca będziesz wysyłać setki przesyłek kurierskich? Doskonale – to dobra baza do tego, by negocjować indywidualny cennik dostaw, co pozwoli znacząco obniżyć wydatki na dostarczenie paczek. Warto zrobić to wspólnie z brokerem usług kurierskich, który z założenia zadba o możliwie najkorzystniejsze warunki dla tak dużego klienta.
Automat zamiast kuriera
Planujesz wysyłkę kluczy dla znajomych, małego drobiazgu dla siostrzeńca lub prowadzisz sklep internetowy, który wysyła głównie niewielkie elementy? Sprawdź, czy odbiorca może odebrać przesyłkę sam – z automatu. Usługi kurierskie w trybie door-to-door – czyli odbierane przez kuriera przy drzwiach i oddawane odbiorcy również w domu lub biurze – są z założenia droższe niż usługi przy wykorzystaniu automatów. Różnice cenowe mogą być spore i sięgać nawet kilkudziesięciu procent. To już pułap, w przypadku którego oszczędność ma spory sens.
Artykuł sponsorowany
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS