A A+ A++

Coraz więcej linii lotniczych wznawia kursy lub planuje to zrobić w najbliższym czasie. Ci, którzy zdecydują się na lot, muszą dostosować się do nowych przepisów bezpieczeństwa. Co z tymi, którzy chcą anulować rezerwację w trosce o zdrowie?

d1b0ttt

Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały w ostatnich dniach, że wznawiają połączenia krajowe już 1 czerwca. Na razie będą one realizowane jedynie na 8 lotniskach, ale o kolejnych kierunkach przewoźnik będzie informował na bieżąco.

Wizz Air z kolei rejsy w polskiej siatce połączeń ma wznowić jeszcze wcześniej, bo już 25 maja. Ryanair od 1 lipca planuje uruchomić ponownie aż 40 proc. pierwotnych lotów, obsługując ok. 1000 lotów dziennie. Wszystkie samoloty zostały odkażone i będą na bieżąco dezynfekowane (siedzenia, schowki, luki bagażowe) oraz zostaną wyposażone w filtry HEPA.

d1b0ttt

Poza tym linie lotnicze zostały zobowiązane do zaostrzenia przepisów dotyczących bezpieczeństwa pasażerów, które będą przestrzegane nie tylko na pokładach samolotów, ale również na lotniskach. Pełną listę procedur znajdziecie w artykule Wiadomości WP.

Zobacz też: Koronawirus wpędził nas w gigantyczny kryzys. I może rozpędzić jeszcze inny – dużo większy

Nie chcesz lecieć? To warto wiedzieć

Na całym świecie linie lotnicze wznawiają połączenia i rejsy. O tych planach poinformowały również Lufthansa i British Airways. I chociaż większość europejskich krajów rozpatruje ponowne otwarcie granic, to wiele osób będzie ostrożnie podchodzić do skorzystania z oferty.

d1b0ttt

Odwołane wakacje, tysiące zwrotów biletów i samoloty masowo stojące na lotniskach – przemysł lotniczy stoi w obliczu potężnego kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, więc duże firmy chcą jak najszybciej wznowić działalność, aby uniknąć upadku.

Jak zauważa Wired, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego w tym roku branża lotnicza ma stracić 252 mld dolarów. Ruch lotniczy w Europie spadł nawet o 90 proc. w samym kwietniu, co widać było na mapach FlightRadar24.

Wznowienie lotów oznacza nie tylko logistyczny chaos, ale również straty dla pasażerów, którzy nie chcą skorzystać z pierwotnych połączeń. Wznowienie lotów oznacza, że prawnie linie lotnicze nie mają obowiązku zwracać pieniędzy pasażerom za rezygnację z podróży, jeśli lot odbył planowo. Nawet jeśli wytyczne rządowe zalecają, by zrezygnować z podróży.

d1b0ttt

Co więcej przewoźnicy mogą zażądać dodatkowych opłat, jeśli chcielibyśmy przebukować bilet. Oczywiście różni przewoźnicy różnie podchodzą do zwrotu środków lub zmian w rezerwacjach. Z tego powodu zachęcamy was do bardzo dokładnego czytania regulaminu każdego przewoźnika, zwłaszcza jeśli macie już wcześniej kupione bilety.

Po COVID-19 nie będziemy chcieli latać?

– Główne wyzwanie, które widzę teraz dla lotnisk i linii lotniczych, jest bardzo podobne do tego, przed którym stanęliśmy po 11 września – komentuje Max Hirsh, profesor infrastruktury portów lotniczych na Uniwersytecie w Hongkongu – a mianowicie, że pasażerowie się boją.

Mimo wzmożonych środków bezpieczeństwa, z badań Wired wynika, że aż 37 proc. Amerykanów zadeklarowało, że nie będzie chciało podróżować przez długi czas nawet po ustaniu pandemii.

Więcej na temat koronawirusa i sytuacji w Polsce dowiesz się zapisując się na nasz specjalny newsletter.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDziałki na Zatorzu czekają na kupca [ Gospodarka ]
Następny artykułEkspert: Nie należy liczyć na szybką szczepionkę przeciwko SARS-CoV-2