A A+ A++

Droga szybkiego ruchu S1

Po przeanalizowaniu ofert złożonych w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą „Budowa drogi S1 Kosztowy – Bielsko-Biała. Odcinek IV Obwodnica Oświęcimia (DK 44 klasy GP)”, jako najkorzystniejszą wybraliśmy ofertę złożoną przez Budimex z zaoferowaną ceną brutto 467 674 827,51 zł – poinformowała dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych Oddział w Krakowie. Jak dobrze pójdzie, nową drogą przejedziemy w 2024 r.

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia ogłoszono 30 grudnia 2019 r., a 27 marca br. otwarte zostały oferty, które złożyło 10 wykonawców. Do wyboru najkorzystniejszej oferty posłużyły kryteria: cena, termin wykonania i okres gwarancji.

– Firma Budimex zaproponowała najkorzystniejszą cenę, skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące i przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Pozostali wykonawcom uczestniczący w postępowaniu  przetargowym mogą, w ciągu 10 dni, składać odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeżeli nikt nie złoży odwołania, umowę z wykonawcą podpiszemy w czerwcu 2020 r. – informuje GDDKiA.

Wykonawca musi zaprojektować i wykonać dwujezdniową drogę krajową klasy GP – ponad 9-kilometrową obwodnicę Oświęcimia, która przebiegać będzie po nowym śladzie od S1 do istniejącej DK44.

Zadaniem wykonawcy będzie również uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi.

Wszystkie te czynności trzeba wykonać w ciągu 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

***

Budowa obwodnicy Oświęcimia na tle całości zadania:

Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 12,865 km
  • obwodnica Bierunia o długości 2,1 km
  • trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń
  • para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III).

Trwa procedura przetargowa.

Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice, w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 15,165 km
  • trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze Umowa na projekt i budowę tego odcinka została podpisana 14 maja 2020 r.

Odcinek III: Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:

  • droga ekspresowa o długości 12,02 km
  • dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok
  • para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa) oraz Dankowice Wschód (klasa III)
  • obwód utrzymania drogowego

Trwa procedura przetargowa.

Odcinek IV: obwodnica Oświęcimia, w zakres którego wchodzą:

  • droga dwujezdniowa o długości 9,045 km
  • trzy mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce oraz wiadukt kolejowy.

Źródło: powiat oświęcimski / GDDKiA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozmowa interaktywna z Członkiem Zarządu Województwa Lubuskiego, Panem Marcinem Jabłońskim
Następny artykułAgencja Rozwoju Przemysłu w Tarnobrzegu na rzecz przedsiębiorców