A A+ A++

Od dziś kierowcy mogą jeździć drugą jezdnią obwodnicy Szczuczyna, która tym samym stała się dwujezdniową drogą ekspresową S61 na całej długości 8 kilometrów.

Droga ekspresowa S61 jest głównym fragmentem polskiego odcinka międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z zachodnią Europą. Obwodnica Szczuczyna, choć niewielka, już w II połowie przyszłego roku połączy się z budowanym obecnie odcinkiem S61 Stawiski – Szczuczyn (18 km) oraz kolejnym fragmentem S61 węzeł Kolno – Stawiski (16,43 km). W 2022 także z odcinkiem Szczuczyn – Ełk Południe. Cała Via Baltica na obszarze Polski zostanie zrealizowana w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 (z perspektywą do 2025).

Nawierzchnia drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna została wykonana z betonu cementowego (z wyjątkiem obiektów inżynierskich, gdzie nawierzchnia jest także bitumiczna) i przystosowana do najcięższego ruchu (115 kN /oś). Tym samym obwodnica stała się pierwszą w regionie z jezdniami o różnej nawierzchni, ponieważ pierwsza jezdnia – wybudowana w 2015 roku – ma nawierzchnię bitumiczną.

Wybudowana II jezdnia ma długość około 6,58 km. Łączy się z powstałym w ramach pierwszego etapu budowy obwodnicy – dwujezdniowym węzłem Szczuczyn. Cała obwodnica ma tym samym 8 kilometrów i standard dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pasami awaryjnymi i pasem rozdziału.

Wybudowano też wszystkie urządzenia z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe) oraz ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt oraz wygrodzenia).

Budowa była realizowana w systemie „Projektuj i buduj” od 26 maja 2017 r. Całkowita wartość umowy na roboty: 75 080 380,94 zł brutto. Generalnym Wykonawcą jest spółka POLAQUA. Nadzór nad robotami sprawuje spółka TPF.

Parametry techniczne:
Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu
Szerokość pasów ruchu: 3,5 m
Pasy awaryjne: 2,5 m każdy
Szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD
Pas dzielący: od 5 do 12 m
Obciążenie nawierzchni: 115 kN /oś
1 most z funkcją przejścia dla zwierząt
4 wiadukty – wszystkie z funkcją przejścia dla zwierząt
21 przepustów
208 metrów – długość ekranów akustycznych

Czytaj e-wydanie

Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w czwartek i piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

W piątkowym (15 maja) wydaniu m.in.

Rafał SzczepańskiNikt nie odwołał wakacji
Jesteśmy regionem turystycznym, a przynajmniej takie mamy aspiracje i ambicje. Dlatego trzeba wyciągnąć lekcję z pandemii. I może zabrzmi to okrutnie, ale musimy poszukać swojej szansy w tym, co zgotowała nam pandemia koronawirusa.

Wirus u dentystów podwyższa ceny
Koronawirus drenuje kieszenie Polaków. Teraz doszły podwyżki wizyt u stomatologów, którzy naliczają opłatę za „ochronę przed koronawirusem”. W Olsztynie nie jest jeszcze najgorzej, ale też są dopłaty za środki ochronne.

szpital wbiskupcuNowy tomograf dla szpitala w Biskupcu
Dzięki środkom unijnym będącym w gestii marszałka województwa oraz wsparciu sponsorów już niedługo Szpital Powiatowy im. Jana Mikulicza w Biskupcu może wzbogacić się o nowy, nowoczesny tomograf komputerowy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKierowco, parking przy zielonogórskim szpitalu będzie zamknięty
Następny artykułOgromny zbiornik na Sikorniku. Mieszkańcy są przeciwni