A A+ A++

Od piątku (15 maja) kierowcy korzystają już z drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna, która tym samym stała się dwujezdniową drogą ekspresową S61 na całej długości 8 kilometrów. Wybudowana jezdnia ma długość około 6,58 km i łączy się z powstałym w ramach I etapu budowy obwodnicy – dwujezdniowym węzłem Szczuczyn.

Cała obwodnica ma więc 8 kilometrów i standard 2-jezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pasami awaryjnymi i pasem rozdziału. Droga ekspresowa S61 jest głównym fragmentem międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z zachodnią Europą. Cała Via Baltica zostanie zrealizowana w ramach perspektywy 2014-2023 (z perspektywą do 2025).

Unijny budżet łączy Europę

– Obwodnica Szczuczyna jest częścią trasy Via Baltica, która jest jednym z najważniejszych połączeń drogowych krajów bałtyckich z resztą UE. Droga połączy Warszawę ze stolicą Estonii i będzie przebiegała przez Litwę i Łotwę. Sukcesywnie oddajemy dla kierowców kolejne części tej ważnej trasy, które powstają przy wsparciu funduszy unijnych – mówi minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Marek Prawda, dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce dodaje:

S61 jest przykładem, jak unijny budżet łączy Europę. Bardzo cieszymy się z otwarcia drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna, tak długo wyczekiwanej zarówno przez mieszkańców, jak i przejeżdżających tranzytem. Ta droga jest ważna nie tylko dla Polski. W wymiarze europejskim stanowi część sieci łączącej państwa bałtyckie z Polską i dalej z Europą Zachodnią i Południową, a także przyczyni się do nieskrępowanego przepływu towarów w ramach korytarza Morze Północne – Morze Bałtyckie.

Dwie nitki obwodnicy Szczuczyna zostały oddane do użytku 15 maja Fot. UMWP (Małgorzata Sawicka)

Finał w 2022 roku

Projekt, w ramach którego zbudowana została obwodnica Szczuczyna, dotyczy prac na fragmencie drogi krajowej S61 Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki – Budzisko (granica państwa) stanowiącym element sieci bazowej korytarza TEN-T (Morze Północne – Morze Bałtyckie) i obejmuje swoim zakresem kilka dużych zadań inwestycyjnych dotyczących odcinków o długości łącznie ok. 110 km. Pozostałe odcinki powinny zostać oddane do użytkowania do końca 2022 r.

– Oddaliśmy dziś do ruchu drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna – kolejny odcinek drogi ekspresowej S61 stanowiący fragment międzynarodowego szlaku transportowego Via Baltica. Łączna długość przyszłej S61 to prawie 210 km, z czego kierowcy już korzystają z trzech odcinków o łącznej długości ok. 33,5 km – to fragment obwodnicy Augustowa, obwodnica Suwałk i obwodnica Szczuczyna. Pozostała część S61, blisko 177 kilometrów, jest w realizacji – w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie „Projektuj i buduj” albo fizycznie – w budowie – podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Cały projekt: „Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Budzisko (granica państwa)” wyceniany jest na 742 824 553 euro

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMała Księżniczka/ Mały Książę: mamy kolejne zgłoszenia!
Następny artykuł1,5 mld zł dziennie w ramach Tarczy Finansowej. Morawiecki: zaskakujemy świat, Europę