W sumie 170 pracowników Urzędu Miasta Lublin zajmie pomieszczenia w biurowcu przy ul. Spokojnej 2. W nowej siedzibie działa już m.in. Urząd Stanu Cywilnego.
Jako pierwsi pracę w nowej lokalizacji przy ul. Spokojnej zaczęli na przełomie kwietnia i maja pracownicy Biura Obsługi Inwestorów oraz Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Do nowej lokalizacji przeniósł się także Urząd Stanu Cywilnego, gdzie mieszkańcy mogą osobiście zgłosić urodzenie dziecka i sporządzić aktu zgonu. Przypomnijmy, że to jedyne, oprócz odbioru dowodu osobistego czynności, które urząd, pomimo trwającej epidemii koronawirusa, prowadzi w sposób bezpośredni.
Do czerwca ze starego budynku przy ul. Leszczyńskiego 20 przeniosą się kolejne jednostki. Chodzi o Wydział Spraw Administracyjnych, Wydział Zdrowia i Profilaktyki oraz Biuro Prawne. Wydziały i biura zajmą drugie piętro budynku przy ul. Spokojnej 2. Wynajmowana przez urząd powierzchnia to 3,2 tys. metrów kwadratowych. Jej część stanowi przestronna sala do obsługi klientów. – Nowa siedziba urzędu jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami – podkreśla Monika Głazik z biura prasowego ratusza.
Docelowo ze starego biurowca przy ul. Leszczyńskiego 20 mają się wyprowadzić wszystkie wydziały. W jego miejscu powstanie nowy budynek o ponad 6 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Planowany obiekt przy ulicy Leszczyńskiego będzie mieć 7 kondygnacji oraz parking podziemny. Budowa ma skomasować lokalizację miejskich biur i wydziałów. Obecnie wraz z Biurami Obsługi Mieszkańców jest ich aż 34. – W tegorocznym budżecie miasto przeznaczy środki na rozbiórkę starego budynku i opracowanie projektu nowego obiektu. Biurowiec ma być gotowy do końca 2023 roku – dodaje M. Głazik. GR
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS