A A+ A++

Trwają prace w terenie na ponad 70-kilometrowym odcinku S7 od granicy województwa warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do obwodnicy Płońska.

Część z nich kierowcy mogą obserwować w czasie podróży obecną DK7. Tak jest na krótkim odcinku za Napierkami oraz pomiędzy Glinojeckiem i Płońskiem. Zaawansowanie robót związane jest z terminem uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na pierwsze dwa odcinki ZRID otrzymaliśmy we wrześniu ubiegłego roku, a na ostatni w marcu br.

S7 Napierki – Mława

Na tym odcinku, o długości prawie 14 km, decyzję ZRID otrzymaliśmy w marcu br., więc tu prace budowlane dopiero ruszają. Wykonawca prowadzi teraz odhumusowanie terenu oraz karczowanie pni ściętych drzew. Rozpoczęły się prace przy wykonywaniu wykopów i nasypów. Na obiektach mostowych wykonywane były wykopy pod fundamenty, zbrojenie i betonowanie ław fundamentowych. Wykonawca prowadzi także prace sanitarne przy wykonywaniu kanalizacji deszczowej oraz roboty teletechniczne związane z usunięciem kolizji telekomunikacyjnej. Rozpoczynają się także prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ok. 10 proc.

S7 Mława – Strzegowo

O ile poprzedni odcinek na krótkiej części biegnie wzdłuż obecnej DK7 to ten w całości prowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Mławy. Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku ubiegłego roku. Wykonywane są nasypy i wykopy. Prowadzone są wzmocnienia terenu w postaci wymiany gruntów. Na obiektach mostowych wykonywane są prace betoniarskie i zbrojarskie oraz palowanie. Wykonywana jest izolacja fundamentów. Równolegle toczą się roboty teletechniczne – budowa kanału technologicznego oraz prace archeologiczne. Porządkowany jest teren po rozbiórkach. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ponad 13 proc.

S7 Strzegowo – Pieńki

Blisko 22-kilometrowy odcinek trasy omija Strzegowo a od Glinojecka biegnie wzdłuż obecnej DK7. Prace budowlane na tym odcinku zaczęły się we wrześniu ubiegłego roku. Wykonywane są nasypy i wykopy oraz wymiany gruntów. Na odcinku trasy głównej wykonywana jest podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej cementem. Na obiektach mostowych betonowane są kolejne elementy konstrukcyjne.  Usuwane są kolizje energetyczne. Trwają rozbiórki budynków, porządkowany jest teren po wycince. Prowadzone są prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ok. 18 proc.

S7 Pieńki – Płońsk

Prace na tym blisko 14-kilometrowym odcinku zaczęły się również, tak jak na sąsiednim, we wrześniu 2019 r. Wykonawca prowadzi prace przy nasypach i wykopach, co doskonale widać z obecnej DK7. Na drogach zbiorczych rozpoczął układanie podbudowy zasadniczej w technologii recyklingu na zimno. Na obiektach mostowych trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych obiektów. Trwają rozbiórki budynków, porządkowany jest teren po wycince. Równolegle toczą się prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi prawie 16 proc.

Budowa ponad 70-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Napierkami i Płońskiem jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej wynosi 1 043 836 933,77 zł. Łączny koszt realizacji tego odcinka, uwzględniając wartość robót, wypłatę odszkodowań za przejęte nieruchomości, opracowanie dokumentacji, prace archeologiczne oraz wynagrodzenie nadzoru inwestycji, to blisko 2 mld zł.

GDDKiA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZdarzenia drogowe z 11 maja. Samochody wypadły z jezdni
Następny artykułTsunami uderzy w gospodarkę i finanse Polaków. Wyniki badań zszokowały nawet ich autorów