Wykonawca terminalu w Radomiu -firma Mirbud już pod koniec kwietnia wystartowała z pracami budowlanymi. Do końca roku zaplanowano zakończenie prac projektowych konstrukcyjnych oraz przykrycie terminala dachem. W przyszłym roku rozpoczną się prace instalacyjne i wykończeniowe. Będzie to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce.
Urządzono zaplecze budowy, rozpoczęto prace ziemne. Do końca roku zaplanowano zakończenie prac projektowych konstrukcyjnych oraz przykrycie terminala dachem.
Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i samym terminalu. Wyniki to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu. Obiekt ma być jednokondygnacyjny wyposażony w 30 stanowisk check-in, 10 bramek, osiem stanowisk kontroli bagażów i kontroli osobistej. W budynku znajdzie się także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi.
https://www.cozadzien.pl/radom/lotnisko-ostatni-etap-budowy-pasa/64406
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
Wszystkie budowy są prowadzone zgodnie z harmonogramami, są nieznaczne opóźnienia na niektórych budowach w dostawach, lecz nie są to opóźnienia na tyle znaczące, aby rzutowały na końcowe terminy realizacji prac. Pomimo trwającego stanu epidemicznego w Polsce, firma Mirbud nie zaprzestała prac. Stosując się do wszelkich obostrzeń nałożonych przez służby sanitarne.
– Na początku obawialiśmy się, czy nie zapadną decyzje administracyjne, które będą nakazywały wstrzymanie prac budowlanych, co byłoby oczywiście bardzo niekorzystne dla rynku budowlanego – mówi przedstawiciel firmy Mirbud.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować do obsługi nawet ponad 9 mln pasażerów rocznie.
Przypomnijmy, że Przedsiębiorstwo Państwowe “Porty Lotnicze” z firmą Mirbud podpisało umowę na realizację budowy terminala w marcu tego roku. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu niespełna dwóch lat, a koszt budowy obiektu to ponad 280 mln zł.
Katarzyna Kurek, fot.archiwum cozadzien.pl
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS