W marcu br. ruszyła wielka modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk – Sulechów – Babimost – Zbąszynek. Po remoncie blisko 42 km odcinka torów, pociągi będą mogły jeździć 120 km na godzinę (o 20 km szybciej niż do tej pory. Jednym z najważniejszych punktów remontu jest przebudowa znajdującego się na trasie starego mostu na Odrze w Pomorsku. Zakończenie remontu przewiduje się na połowę 2022 r. Inwestycja warta jest blisko 106 mln zł. Pieniądze wykłada marszałek lubuski ze swojego unijnego programu RPO oraz Funduszu Kolejowego i budżetu PKP.
Oprócz tego zmodernizowane zostaną m.in. stacje w Sulechowie i Babimoście. – Na początku maja spółka PKP SA podpisała umowy na wykonanie dokumentacji projektowej i przebudowę dworców – informuje portal transport-publiczny.pl. – Dokumentacja dla każdego z obiektów ma powstać w ciągu 36 tygodni. Ponadto wykonawcy będą pełnić nadzór autorski nad realizacją prac. Te powinny potrwać 44 tygodnie od zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych – czytamy.
Dworce kolejowe w Babimoście i Sulechowie powstały na początku XX wieku. Dziś są zaniedbane, w kiepskim stanie technicznym.
Przebudowy doczeka się także ponadstuletnia stacja w Nowinach Wielkich (trasa Gorzów-Witnica-Kostrzyn nad Odrą).
Prace projektowe dla trzech lubuskich dworców wykona pracownia WK Architekci ze Swarzędza. Kontrakt wart jest ok. 520 tys. zł.
CZYTAJ TAKŻE: W trzy godziny pociągiem z Zielonej Góry do Warszawy? Jak wybudują wielkie lotnisko CPK
CZYTAJ TAKŻE: W godzinę pociągiem z Zielonej Góry do Gorzowa. Jak to możliwe?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS