Złodzieje nie próżnują. Podszywają się pod członków rodziny, krewnych, wnuków, urzędników, a nawet policjantów. Jeden z nich wykonał telefon do 63-letniej mieszkanki Świdnika. Po tej rozmowie kobieta straciła z konta bankowego 10 tysięcy złotych.
– Sytuacja miała miejsce w poniedziałek. Złodziej poinformował 63-latkę, że ktoś usiłuje się włamać na jej konto. Tłumaczył, że potrzebuje kodów dostępu, aby zapobiec kradzieży. To przekonało kobietę. Po przekazaniu wszystkich informacji z jej konta zniknęło 10 tysięcy złotych – mówi podinspektor Paweł Leśny z Komendy Powiatowej Policji w Świdniku.
Policjanci apelują i przypominają, że nigdy nie dzwonią z żądaniem przekazania danych. – Jeżeli mamy wątpliwości, co do tożsamości osoby podającej się za policjanta, należy skontaktować się z najbliższą jednostką lub zadzwonić pod numer alarmowy 112 – tłumaczy P. Leśny.
Nie daj się oszukać
Tego typu sytuacje mogą się powtarzać. Są narażone na nie szczególnie osoby starsze. Bądźmy ostrożni i nie ufajmy takim telefonom. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową w taki sposób, aby uzyskać jak najwięcej informacji. Często wywierają na ofiarę presję czasu. Często proszą o nieinformowanie pozostałych członków rodziny o sytuacji.
Należy zachować ostrożność. Jeśli otrzymamy podejrzany telefon, nie podejmujmy pochopnych działań. Nie informujmy osób ile posiadamy pieniędzy oraz nie wypłacajmy z banku wszystkich oszczędności.
NAT
Artykuł przeczytano 524 razy
Last modified: 7 maja, 2020
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS