A A+ A++

W obliczu szczególnej sytuacji wywołanej epidemią koronawirusa Gdynia szuka dostępnych rozwiązań i wyciąga pomocną dłoń do tych, którzy najbardziej potrzebują wsparcia. W tym celu powstał Falochron – szeroki program wsparcia w czasie kryzysu. Składa się z kilku filarów. Pomoc dla mieszkańców to pakiet działań dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji.
Z myślą o osobach potrzebujących wsparcia w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia w Dzielnicowych Ośrodkach Pomocy Społecznej (DOPS) uruchomiono dyżury telefoniczne oraz mobilne zespoły reagowania kryzysowego. Służą pomocą przez siedem dni w tygodniu – od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00, a w weekendy między godz. 10.00 a 18.00.
DOPS nr 1 – tel. 58 627 20 00, e-mail: [email protected] Obsługuje dzielnice: Wzgórze Św. Maksymiliana, Redłowo, Dąbrowa, Karwiny, Wielki Kack, Wiczlino, Mały Kack, Orłowo.
DOPS nr 2 – tel. 58 625 17 49, e-mail: [email protected]
Obsługuje dzielnice: Oksywie, Babie Doły, Pogórze, Obłuże.
DOPS nr 3 – tel. 58 663 20 20, e-mail: [email protected]
Obsługuje dzielnice: Cisowa, Chylonia, Pustki Cisowskie, Demptowo, Leszczynki, Grabówek.
DOPS nr 4 – tel. 58 620 24 00, e-mail: [email protected]
Obsługuje dzielnice: Śródmieście, Kamienna Góra, Działki Leśne, Witomino, Chwarzno.
W związku z epidemią i trudną sytuacja finansową mieszkańców, wstrzymana została zaplanowana na kwiecień podwyżka czynszów w lokalach komunalnych.
Ponadto osoby, które z racji drastycznego pogorszenia się sytuacji dochodowej (utrata pracy, utrata zarobków) nie są w stanie ponosić opłat czynszowych lub eksploatacyjnych za mieszkanie, mogą ubiegać się o wypłatę dodatku mieszkaniowego.
Można to zrobić tel. 58 668 85 58 lub mailowo: [email protected].
Gdynia uruchomiła specjalny telefon: 58 743 21 64. Każdy mieszkaniec może tam zasięgnąć informacji na temat wsparcia w trudnej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa. Działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.
Dlatego przez całą dobę, pod numerem telefonu 58 622 22 22 oraz mailem: [email protected] specjaliści z Ośrodka Interwencji Kryzysowej udzielają wsparcia osobom dorosłym, dzieciom i młodzieży znajdującym się w kryzysie psychicznym.
Miasto chce również pomóc w rozwiązaniu nurtujących mieszkańców wątpliwości prawnych i we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz izbami radców prawnych i adwokatów świadczy nieodpłatne porady prawne i obywatelskie. Udzielane są drogą telefoniczną i mailową od poniedziałku do piątku, pod nr. 58 350 15 15 (w godz. 8.00-20.00) oraz 572 382 456 i 572 382 444 (w godz. 10.00-18.00). W celu uzyskania porady można kontaktować się również mailowo na adres: [email protected].
Osoby potrzebujące wsparcia wolontariusza np. przy robieniu zakupów (w tym leków, żywności, środków czystości i higienicznych), wyprowadzaniu psa czy pomocy w wynoszeniu śmieci mogą zgłaszać się do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej pod nr. 516 870 249 lub dzwoniąc pod numer DOPS-u w miejscu zamieszkania.
Informacje dotyczące uzyskania pomocy znajdują się również na stronie https://gdyniawspiera.pl w zakładce poświęconej koronawirusowi.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzed XIX Sesją Rady Miasta Gdyni
Następny artykułOświęcim. 75. rocznica zakończenia II wojny światowej