A A+ A++

Druga nitka tunelu w ciągu nowej Zakopianki (droga ekspresowa S7) została przebita przed weekendem majowym. Obie ekipy drążące tunel – równocześnie od strony północnej i południowej – spotkały się po wysadzeniu ostatnich metrów skalnej ściany. Przyglądał się temu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Przypomnijmy – w październiku 2019 roku przebito pierwszą nitkę tego najdłuższego w Polsce tunelu. Całkowita długość każdej z nitek wynosi 2 km 60 m.

Drążenie masywu Małego Lubonia leżącego w Beskidzie Wyspowym rozpoczęto 6 marca 2017 roku od północnej strony w miejscowości Naprawa. Pracowano w systemie trzyzmianowym przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu.

Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński twierdzi, że przez cały okres budowy zużyto ponad 180 ton materiałów wybuchowych.

“Teraz przechodzimy do wykańczania dwóch nitek tunelu. Trwa budowa wentylatorni. Obydwie nitki tunelu w kolejnym etapie prac będą obudowywane” dodał i zadeklarował, że w najbliższym czasie rozpoczną się prace na ostatnim górskim odcinku S7: Rdzawka-Nowy Targ.

Droga ekspresowa S7 – górski odcinek w budowie

Trasa S7 Lubień – Rabka Zdrój została podzielona na kilka etapów realizacyjnych. Pod koniec września 2019 r. udostępniono kierowcom odcinek Rabka-Skomielna Biała, który częściowo wiedzie po estakadzie o wysokości dochodzącej do 50 metrów.

Na odcinku S7 Lubień – Naprawa lewą jezdnię (ruch dwukierunkowy) oddano kierowcom do użytku w grudniu 2019 roku. Aktualnie wykonywane są prace przy jezdni prawej, a GDDKiA twierdzi, że ich zaawansowanie wynosi ponad 90%. Oddanie tego odcinka ma nastąpić jeszcze w tym roku. 

Kolejnym etapem będzie oddanie odcinka z tunelem, którego koszt wyniesie prawie miliard złotych. A dokładnie 968 871 778,09 zł. Wykonawcą generalnym tego odcinka jest włoska firma Astaldi S.p.A., a zakończenie prac zaplanowano w 2021 roku.

Ostatnim etapem nowej Zakopianki będzie budowa 16-kilometrowego odcinka z Rdzawki do Nowego Targu, który ma być gotowy we wrześniu 2023 r.

Zobaczcie jak wnętrze drugiej nitki tunelu wyglądało pod koniec marca 2020 r:

Źródło GDDKiA oraz PAP

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMiasto Zamość podejmuje walkę z suszą #ZachowajWodę
Następny artykułObwodnica utknęła w urzędach