A A+ A++

Skrót rowerowy łączący Pl. Grunwaldzki z ul. Słowackiego // fot. ZDiZ

04.05.2020 r.

Wiosna to gorący czas dla wszystkich rowerzystów. Szczególnie teraz gdynianie, wybierający rower, korzystają z dobrej pogody i coraz liczniej pojawiają się na miejskich trasach. Z myślą o ich wygodzie i bezpieczeństwie pojawiają się nowe udogodnienia. Jednym z nich jest skrót rowerowy w ścisłym centrum Gdyni.

Drogi rowerowe, łączniki, parkingi, wiaty, stojaki, drogowskazy, samoobsługowe stacje naprawy, podpórki, pasy rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, kontraruchy i kontrapasy to ważne elementy gdyńskiej infrastruktury rowerowej, których z roku na rok przybywa. Nad rozwojem tych udogodnień czuwa zespół ds. komunikacji rowerowej. Jego zadaniem jest m.in. aktywne projektowanie i wyznaczanie kolejnych opcji połączeń istniejących dróg rowerowych, szczególnie w obrębie popularnych ciągów komunikacyjnych. Takie właśnie rozwiązanie pojawiło się w Śródmieściu, gdzie wyznaczono nowy skrót rowerowy łączący ulicę Słowackiego z Placem Grunwaldzkim. Ma on 200 metrów długości i łączy nowy ciąg pieszo-rowerowy z ulicą Słowackiego. Dzięki temu osoby jeżdżące rowerami zyskały wygodny skrót będący alternatywą dla przejazdu ulicą  Świętojańską.

To dobra zapowiedź dużo większych rowerowych inwestycji, które pojawią się w Śródmieściu. W ramach naszego strategicznego projektu „KLIMATyczne Centrum” na ulicy Świętojańskiej, od ul. 10 Lutego do Al. Piłsudskiego, zostanie wyznaczony pas rowerowy o długości ponad 1100 metrów. Jesteśmy przekonani, że tego typu bezpieczne udogodnienia rowerowe zrównoważą ruch w centrum naszego miasta – tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Nowy skrót rowerowy w Śródmieściu // fot. ZDiZ

– W przygotowaniu jest również dobudowanie brakującego łącznika w ciągu ul. Władysława IV od wyjścia z przystanku SKM Wzgórze Św. Maksymiliana do Al. Piłsudskiego – dodaje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.

Skrót rowerowy łączący ulicę Słowackiego z Placem Grunwaldzkim został odpowiednio zabezpieczony, a całość oznakowana. Zadanie zainicjował i wykonał Samodzielny Referat ds. komunikacji rowerowej, który funkcjonuje w strukturach Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Łączny koszt zadania to ok. 6 tysięcy złotych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus w Polsce. Nowe ważne wytyczne dot. otwierania szkół
Następny artykułPiłka nożna. Stracone pokolenie złotych juniorów Wisły i srebrnych Cracovii