Microsoft ogłosił, że jego usługa Xbox Game Pass przekroczyła poziom 10 milionów subskrybentów. Szef marki Xbox, Phil Spencer przyznał, że korzystanie ze wspomnianej opcji abonamentowej, a także Xbox Live znacznie wzrosło z powodu pandemii koronawirusa. „Od marca członkowie Xbox Live dodali do listy znajomych ponad 23 miliony użytkowników, stanowiąc 70-procentowy progres. Natomiast posiadacze Xbox Game Pass grają dwa razy częściej i uruchamiają więcej gier wieloosobowych” – stwierdził Spencer w komunikacie. Szef komunikacji Microsoftu, Frank Shaw w tweecie napisał z kolei, iż w tym roku z Xbox Live skorzystała rekordowa liczba 90 mln aktywnych osób. Zdaniem Spencera subskrypcja zachęca do korzystania nie tylko posiadaczy Xbox One, ale też komputerów, na którym jest dostępna, choć nie posiada aż tak sporej bazy gier, jak konsolowy odpowiednik. „Po dołączeniu ludzie grają o 40 procent częściej, a przeszło 90 procent członków uruchomiło tytuł, którego nigdy nie wypróbowałoby, gdyby nie był on dostępny w usłudze” – powiedział Spencer.
Usługę Xbox Game Pass wykupiło ponad 10 milionów subskrybentów.
We saw record engagement in gaming this quarter:
• Xbox Live has nearly 90 million monthly active users
• Xbox Game Pass has more than 10 million subscribers
• Project xCloud has 100s of thousands of active users in preview across 7 countries, with more coming— Frank X. Shaw (@fxshaw) April 29, 2020
Xbox Game Pass wystartował 1 czerwca 2017 roku stanowiąc odpowiedź na m.in. EA Access, aczkolwiek wydaje się ona teraz bardziej rozbudowana od konkurencyjnej propozycji Electronic Arts. W ciągu minionych trzech lat Microsoft stara się zagwarantować swoim abonentom dostęp do najnowszych produkcji. Z pewnością do wzrostu popularności przyczyniło się udostępnienie usługi na komputerach. Amerykańskie przedsiębiorstwo upatruje sporego sukcesu właśnie w przytoczonym rozwiązaniu, co zdają się potwierdzać słowa Phila Spencera wypowiedziane w przeszłości, który stwierdził, że nie chodzi o to ile konsol sprzedaje firma, ale ilu odbiorców gra w gry oraz subskrybuje ich usługi niezależnie od platformy. Popularność gamingowych usług widzimy w tej chwili i idealnym tego przykładem jest np. GeForce NOW, które, chociaż różni się zasadami od Xbox Game Pass to w momencie startu przyciągnęło masę zainteresowanych graczy.
Za sukcesem Xbox Game Pass mogą stać też promocje na abonament. Przykładowo aktualnie dołączając do usługi na PC zapłacimy 4 złote (standardowa stawka wynosi 40 zł miesięcznie). Co ważne zniżka obejmuje wariant również Ultimate, w skład którego wchodzą Xbox Game Pass oraz Xbox Live Gold kosztującego miesięcznie 54 zł i jedyne 4 zł przez pierwsze 30 dni. Mimo iż takie usługi cieszą się niemałą popularnością, to niektórzy deweloperzy nie są z nich zadowoleni. Wskazują to wyniki ankiety przeprowadzonej jakiś czas temu na grupie 4 tysięcy twórców. Za przykład posłużyło Spotify generujące krocie i oferujące niskie stawki autorom muzyki za możliwość wprowadzenia ich piosenek do oferty. Jeszcze inni twierdzą natomiast, że Xbox Game Pass pozwala zwiększyć popularność gier.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS