– Pomimo obiektywnie trudnych okoliczności nie zwalniamy tempa w procedowaniu i realizacji kluczowych inwestycji drogowych w Małopolsce. W maju powinien zostać wydany „zrid” na budowę nowej „zakopianki” na odcinku Rdzawka – Nowy Targ – zapowiada Piotr Ćwik.
– W obecnej sytuacji przedsięwzięcia drogowe i budowlane mogą też stać się kołem zamachowym gospodarki – dodaje wojewoda małopolski.
W 2019 roku – w stosunku roku 2016 – do Wojewody Małopolskiego wpłynęło 3 razy więcej wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej („zrid”) i wydano prawie 3 razy więcej decyzji drogowych. Tendencja ta nadal się utrzymuje, choć obecnie liczba nowych wniosków jest mniejsza, ale dotyczą one znacznie większych inwestycji drogowych.
Wniosek o „zrid” na budowę odcinka drogi krajowej nr 47, klasy GP, w nowym przebiegu, relacji Rabka-Zdrój – Zakopane na odcinku Rdzawka – Nowy Targ od km 5+009 do km 21+104 został złożony 24 września 2019 r. przez pełnomocnika reprezentującego inwestora – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Projektowana inwestycja planowana jest do realizacji na terenie województwa małopolskiego, w powiecie nowotarskim, w gminie Rabka-Zdrój, w miejscowości Rdzawka, w gminie Raba Wyżna w miejscowości Sieniawa, gminie Nowy Targ w miejscowościach Klikuszowa i Lasek oraz w mieście Nowy Targ.
Zakres tej inwestycji obejmuje budowę nowego przebiegu drogi krajowej nr 47 o długości 16,095 km jako dwujezdniowej, dwupasowej, dwukierunkowej, o szerokości 22,0 m, w tym 2 razy po 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 m oraz pas dzielący 5,0 m.
Na inwestycję składa się między innymi:
– budowa 4 węzłów drogowych: „Obidowa”, „Klikuszowa”, „Nowy Targ Zachód” oraz „Nowy Targ Południe”,
– budowa, rozbudowa i rozbiórka innych dróg publicznych,
– budowa nowych skrzyżowań oraz przebudowa istniejących,
– budowa dodatkowych jezdni, w celu obsługi terenu przyległego do pasa drogowego i zapewnienia dostępu do drogi publicznej,
– budowa wielu obiektów inżynierskich: wiaduktów drogowych, przejść dla zwierząt, mostów, przepustów,
– budowa ekranów odbijających, pochłaniających, przeciwolśnieniowych,
– budowa i rozbiórka zjazdów indywidualnych oraz publicznych,
– przebudowa koryta rzeki Raba,
– budowa wjazdów awaryjnych,
– budowa chodników i ścieżek rowerowych,
– budowa odwodnienia drogowego wraz z budową zbiorników powierzchniowych i podziemnych,
– budowa kanału technologicznego,
– budowa, przebudowa i rozbiórka sieci uzbrojenia terenu,
– budowa i rozbiórka obiektów tymczasowych,
– rozbiórka istniejących obiektów nieprzewidzianych do dalszego użytkowania, tj.: istniejących obiektów inżynierskich, budynków mieszkalnych, budynków gospodarczych przemysłowych i magazynowych, ogrodzeń, istniejących nawierzchni dróg itd.,
– wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją.
Do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację tej inwestycji drogowej niezbędne jest zakończenie aktualnie prowadzonej ponownej oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia, wynikającej z obowiązku nałożonego w decyzji środowiskowej (konsultacje społeczne trwają do końca kwietnia, a oprócz tego potrzebny jest jeszcze czas na oczekiwanie na ewentualne przesłanie uwag pocztą – około 2 tygodnie). Po przeprowadzeniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie wyda postanowienie dotyczące uzgodnienia realizacji projektowanego przedsięwzięcia. Następnie Wojewoda wyda decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, co może nastąpić w drugiej połowa maja 2020 r.
opr.s/ zdj. UMWM
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS