A A+ A++

Od najbliższego poniedziałku klienci mogą znowu załatwiać swoje sprawy bezpośrednio w ZUS. Obsługa klientów będzie się odbywała z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Do dyspozycji klientów nadal pozostają skrzynki przeznaczone do wrzucania dokumentów oraz możliwość załatwiania swoich spraw przez Internet.  Od 4 maja 2020 r. wraca obsługa klientów w placówkach ZUS. Odwiedzający placówki ZUS klienci muszą mieć założone, osłaniające nos i usta maseczki oraz zachowywać minimum 1,5 metra odstępu. – Jesteśmy jednym z pierwszych urzędów, który wznawia bezpośrednią obsługę klientów. Robimy to, dlatego bo wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które potrzebują informacji i pomocy ze strony naszych konsultantów – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Otwieramy sale obsługi, ale oczekujemy od naszych klientów zachowania zasad bezpieczeństwa, czyli przychodzenia do nas w maseczkach i zachowywania odstępu – dodaje rzeczniczka. W placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma. – Zachęcam nadal do zakładania indywidualnych kont na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i załatwiania swoich spraw w ZUS drogą elektroniczną. Konto na portalu PUE można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez Internet poprzez profil zaufany lub bankowość elektroniczną. Można je również założyć korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów – zapewnia Kowalska-Matis. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.

Ważne bezpieczeństwo

Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Klienci powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych). Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną. Sale obsługi będą czynne codziennie od 8.00 do 15.00 a w poniedziałki do 18.00.

Reklama

Reklama

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGigi Hadid jest w ciąży. Wieści zza oceanu
Następny artykułAutodoc continues strong growth