A A+ A++

Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Pocztą Polską uruchomiło nową e-sługę – elektroniczny list polecony. Można w ten sposób odebrać korespondencję np. z urzędu gminy, spółdzielni czy wspólnoty mieszkaniowej. Elektronicznie nie odbierzemy pism z sądów, prokuratur, organów ścigania czy od komornika.
 

“To projekt, nad wdrożeniem którego pracowaliśmy od dawna. Obecna sytuacja przyspieszyła tylko jego realizację – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – To kolejny dowód na to, że w czasie, w jakim się znaleźliśmy – cyfryzacja jest naszym sprzymierzeńcem. To także kolejny powód, dla którego warto założyć profil zaufany” – dodaje szef MC.
 

By skorzystać z usługi konieczny jest profil zaufany oraz eSkrzynka odbiorcza, którą mozna założyć poprzez portal www.GOV.pl: „Załóż eSkrzynkę – odbieraj listy polecone” (https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-eskrzynke–odbieraj-w-domu-listy-polecone).

eSkrzynka zostanie założona niezwłocznie po jej aktywacji. Elektroniczny odbiór poleconego w praktyce polega na otrzymaniu zeskanowanej koperty oraz jej zawartości. Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do odbiorcy w swojej oryginalnej, papierowej formie (bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę).
 

Za datę doręczenia przesyłki uważany jest dzień, w którym adresat pobierze plik z eSkrzynki. Jeśli tego nie zrobi, za datę skutecznego doręczenia uznany zostanie dzień zwrotu przesyłki. To dwa tygodnie od dnia następnego od zamieszczenia dokumentu w eSkrzynce.

Ministerstwo Cyfryzacji zapewnia, że usługa jest w pełni bezpieczna.

“Po pierwsze i najważniejsze – bez Twojej decyzji i wiedzy nikt nie otworzy Twojego listu i go nie zeskanuje. Aby otrzymywać korespondencję w wersji elektronicznej musisz o to osobiście wystąpić” – zapewnia resort.
 

“Nasza usługa to gwarancja jakości i najwyższych standardów bezpieczeństwa. To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też zmiana dla samej Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny” – mówi wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Tomasz Janka.

Ministerstwo Cyfryzacji informuje, że usługa w opublikowanej dziś formule to rozwiązanie na czas pandemii i wychodzenia z najostrzejszych obostrzeń. Jest dostępna od dziś do 30 września 2020 r.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajlepsza gra wojenna na PC – TOP 5 naszej redakcji
Następny artykułAlergia sezonowa. Jak sobie z nią poradzić podczas domowej kwarantanny?