Dzięki zmianie rozporządzenia dot. częściowego znoszenia ograniczeń związanych z koronawirusem, od 22 kwietnia urzędy będą wykonywać więcej zadań, związanych z obsługą mieszkańców. A do słubickiego magistratu będzie można przyjść po wcześniejszym umówieniu.
Zaczyna się „odmrażanie” administracji. Od 22 kwietnia obowiązywać będą nowe przepisy rozporządzenia w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Rząd doprecyzował w nich, które zadania są tymi niezbędnymi – muszą one być wykonywane przez urzędy.
Są to zadania związane z:
- rejestracją stanu cywilnego,
- ewidencją ludności i dowodami osobistymi,
- pomocą społeczną,
- świadczeniem usług komunalnych,
- działaniem urzędów pracy, w tym w przedmiocie wsparcia przedsiębiorców w związku z epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2,
- wydawaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych,
- decyzjami architektoniczno-budowlanymi i innymi, związanymi z inwestycjami, np. dotyczącymi ochrony środowiska.
Do magistratu po wcześniejszym umówieniu
Jak informuje Urząd Miasta w Słubicach, od 22 kwietnia będzie można załatwiać wszystkie sprawy osobiście. Warunkiem jest wcześniejsze, telefoniczne umówienie wizyty w odpowiednim wydziale.
Lista telefonów jest dostępna TUTAJ
Dane kontaktowe urzędu – tel. 95 737 20 00, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
USC przez okienko od parkingu
Urząd Stanu Cywilnego i pracownicy zajmujący się ewidencją ludności obsługują interesantów przez okienko od strony wewnętrznego parkingu urzędu. Jest tam wyznaczone specjalne dojście do okienka.
Starostwo bez zmian
Starostwo Powiatowe nadal będzie zamknięte dla petentów. Tak jak do tej pory, pisma i wnioski można w zamkniętych kopertach wrzucać do urny, stojącej w holu przy wejściu głównym. Większe dokumenty (np. projekty budowlane) są odbierane przez pracowników starostwa przy wejściu.
Dane kontaktowe starostwa – tel. 95 759 20 10/11, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział komunikacji w ograniczonym zakresie
Informacje z Wydziału Komunikacji i Dróg można uzyskać e-mailowo, telefonicznie (tel. 95 759 2026) lub drogą korespondencyjną.
Przypominamy, że funkcjonuje on w ograniczonym zakresie:
- nie są wydawane numerki do rejestracji oraz nie ma możliwości korzystania z umówionego terminu internetowego,
- załatwiane są tylko sprawy dotyczące pojazdów niezarejestrowanych w RP oraz używanych w ruchu międzynarodowym,
- inne sprawy mogą być załatwione, jednak tylko po konsultacji i wskazaniu przez pracowników Wydziału Komunikacji i Dróg,
- wydawanie wtórników prawa jazdy, przedłużenie ważności prawa jazdy lub wpis kwalifikacji zawodowych do prawa jazdy jest prowadzone tylko dla kierowców poruszających się w ruchu międzynarodowym.
Maseczki i dystans
Udając się do urzędów, należy zawsze pamiętać o obowiązku zakrywania nosa i ust, oraz zachowania odległości min. 2 m od osób stojących w kolejce.
Ważne linki
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS