A A+ A++

Szybkie podróże, wygodne perony i bezpieczne przejścia podziemne – to tylko niektóre z efektów prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji linii kolejowej łączącej Warszawę z Radomiem. W ramach projektu zostaną przebudowane 23 stacje i przystanki oraz wybudowane 4 nowe. Nowoczesne perony zwiększą komfort podróżowania. Będą nowe ławki i wiaty chroniące przed opadami. Dzięki jasnemu oświetleniu wzrośnie bezpieczeństwo po zmroku. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie stacje i przystanki będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Modernizację przejdą także przejazdy kolejowo-drogowe, na których zamontowane zostaną nowe lub dodatkowe zabezpieczenia. Bezpieczniejsze podróże zagwarantują nowe lub przebudowane obiekty inżynieryjne (mosty i wiadukty).

Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube – TUTAJ

Odcinek Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy

Na odcinku zmodernizowano 3 stacje i 6 przystanków. Na długości ok. 27 km ułożono nowe tory i sieć trakcyjną, a także zabudowano 101 rozjazdów kolejowych.  Na 11 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz wymieniono nawierzchnię torową i drogową. Obiekty zyskały także dodatkowe lub nowe zabezpieczenia, takie jak sygnalizacja świetlna czy rogatki. W Warszawie na ul. Karczunkowskiej i w Piasecznie na al. Kalin wybudowano wiadukty drogowe, które usprawniły komunikację w regionie.

Odcinek Czachówek Południowy – Warka – Radom

Zaawansowane prace są prowadzone na szlaku Czachówek Południowy – Warka – Radom. Na tym odcinku będzie zmodernizowanych  12 stacji i przystanków oraz zostaną wybudowane 4 nowe przystanki: 1 w Warce oraz 3 w Radomiu. Na odcinku z Warki do Radomia trwa budowa drugiego, nowego toru oraz przebudowa istniejącego. Zwiększy się przepustowość linii, a nowe i przebudowane obiekty inżynieryjne poprawią bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

plansza 2

W Chynowie pasażerowie odjeżdżają już z nowego peronu nr 2, na którym trwają prace wykończeniowe. Aktualnie modernizowany jest peron nr 1, zlokalizowany przy budynku dworca. Na stacji wybudowane zostanie także nowe przejście podziemne.

plansza 3

W Warce pasażerowie odjeżdżają już z nowego peronu nr 1, zlokalizowanego przy budynku dworca. Trwa budowa  peronu nr 2. W mieście po zaprojektowaniu i uzyskaniu pozwoleń, rozpocznie się budowa nowego przystanku kolejowego Warka Miasto. Dojście do obiektu będzie od strony ul. Lotników i Nowakowskiego. Dodatkowo będą zamontowane windy z nowego wiaduktu w ciągu ul. Lotników.  Nowy przystanek zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei i ułatwi ich codzienne podróże. Nowy wiadukt drogowy, który powstanie w ciągu ul. Grójeckiej w północnej części miasta zastąpi przejazd kolejowo-drogowy.

plansza 4

Zakończyły się główne roboty konstrukcyjne na moście nad rzeką Pilicą. Aktualnie rozpoczęły się prace przygotowawcze do położenia nowych torów na obiekcie. Trwa także betonowanie płyty przejściowej (na dojazdach do mostu). Po zakończonych pracach, po dwóch nowych konstrukcjach mostu przeprowadzone zostaną dwa tory. Dotychczas przeprawa była jednotorowa.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

plansza 5

W Dobieszynie stare perony zostały rozebrane, aktualnie kończą się prace przy budowie peronu nr 1. Na stacji budowane jest także przejście podziemne oraz trwa montaż torów.

plansza 6

Obecnie trwa dobudowa nowego toru, który pozwoli na uruchomienie większej liczby połączeń na odcinku Warka – Radom. Na szlaku z Dobieszyna do Kruszyny tor został już położony, aktualnie wysypywany jest tłuczeń.

pasek logotypy Radom_większa rozdzielczość

Artykuł sponsorowany

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku – TUTAJ

Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Czat z Fiatem”: szef marki odpowiada na pytania dotyczące nowego Fiata 500
Następny artykułAleksandra Opała: Przygotowuję się do kolejnych wyzwań w kochanym Hrubieszowie