Szybkie podróże, wygodne perony i bezpieczne przejścia podziemne – to tylko niektóre z efektów prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji linii kolejowej łączącej Warszawę z Radomiem. W ramach projektu zostaną przebudowane 23 stacje i przystanki oraz wybudowane 4 nowe. Nowoczesne perony zwiększą komfort podróżowania. Będą nowe ławki i wiaty chroniące przed opadami. Dzięki jasnemu oświetleniu wzrośnie bezpieczeństwo po zmroku. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie stacje i przystanki będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Modernizację przejdą także przejazdy kolejowo-drogowe, na których zamontowane zostaną nowe lub dodatkowe zabezpieczenia. Bezpieczniejsze podróże zagwarantują nowe lub przebudowane obiekty inżynieryjne (mosty i wiadukty).
Odcinek Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy
Na odcinku zmodernizowano 3 stacje i 6 przystanków. Na długości ok. 27 km ułożono nowe tory i sieć trakcyjną, a także zabudowano 101 rozjazdów kolejowych. Na 11 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz wymieniono nawierzchnię torową i drogową. Obiekty zyskały także dodatkowe lub nowe zabezpieczenia, takie jak sygnalizacja świetlna czy rogatki. W Warszawie na ul. Karczunkowskiej i w Piasecznie na al. Kalin wybudowano wiadukty drogowe, które usprawniły komunikację w regionie.
Odcinek Czachówek Południowy – Warka – Radom
Zaawansowane prace są prowadzone na szlaku Czachówek Południowy – Warka – Radom. Na tym odcinku będzie zmodernizowanych 12 stacji i przystanków oraz zostaną wybudowane 4 nowe przystanki: 1 w Warce oraz 3 w Radomiu. Na odcinku z Warki do Radomia trwa budowa drugiego, nowego toru oraz przebudowa istniejącego. Zwiększy się przepustowość linii, a nowe i przebudowane obiekty inżynieryjne poprawią bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
W Chynowie pasażerowie odjeżdżają już z nowego peronu nr 2, na którym trwają prace wykończeniowe. Aktualnie modernizowany jest peron nr 1, zlokalizowany przy budynku dworca. Na stacji wybudowane zostanie także nowe przejście podziemne.
W Warce pasażerowie odjeżdżają już z nowego peronu nr 1, zlokalizowanego przy budynku dworca. Trwa budowa peronu nr 2. W mieście po zaprojektowaniu i uzyskaniu pozwoleń, rozpocznie się budowa nowego przystanku kolejowego Warka Miasto. Dojście do obiektu będzie od strony ul. Lotników i Nowakowskiego. Dodatkowo będą zamontowane windy z nowego wiaduktu w ciągu ul. Lotników. Nowy przystanek zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei i ułatwi ich codzienne podróże. Nowy wiadukt drogowy, który powstanie w ciągu ul. Grójeckiej w północnej części miasta zastąpi przejazd kolejowo-drogowy.
Zakończyły się główne roboty konstrukcyjne na moście nad rzeką Pilicą. Aktualnie rozpoczęły się prace przygotowawcze do położenia nowych torów na obiekcie. Trwa także betonowanie płyty przejściowej (na dojazdach do mostu). Po zakończonych pracach, po dwóch nowych konstrukcjach mostu przeprowadzone zostaną dwa tory. Dotychczas przeprawa była jednotorowa.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
W Dobieszynie stare perony zostały rozebrane, aktualnie kończą się prace przy budowie peronu nr 1. Na stacji budowane jest także przejście podziemne oraz trwa montaż torów.
Obecnie trwa dobudowa nowego toru, który pozwoli na uruchomienie większej liczby połączeń na odcinku Warka – Radom. Na szlaku z Dobieszyna do Kruszyny tor został już położony, aktualnie wysypywany jest tłuczeń.
Artykuł sponsorowany
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS