A A+ A++

Jednym z najczęstszych błędów we wnioskach jest niepodpisywanie oświadczeń. Brak podpisu powoduje, że wniosek zamiast trafić do realizacji musi zostać uzupełniony. W tym przypadku wszczynane jest postępowanie wyjaśniające. Znacznie to wydłuża czas np. na wypłatę świadczenia postojowego czy rozpatrzenie wniosku
o zwolnieniu z opłacania składek. Musimy zadzwonić, napisać mail, skontaktować się z wnioskodawcą. Dlatego apelujemy o staranne wypełnianie dokumentów, a przed ich wysłaniem o dokładne sprawdzenie zawartych tam informacji – mówi Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Inne popełniane błędy to np. podpisywanie się imieniem i nazwiskiem „Jan Kowalski”, który figuruje na wzorze poprawnie wypełnionego wniosku dostępnego na stronie internetowej ZUS. Często również we wniosku
o świadczenie postojowe brakuje numeru rachunku bankowego, albo jest on za krótki. Brakuje także informacji o formie opodatkowania i kwocie przychodów. Zdarzają się również przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa – wskazuje Krystyna Michałek.

Wiele wniosków wpływało na różne adresy e-mail placówek ZUS, co jest błędem. Takie osoby muszą ponownie złożyć podpisany wniosek. Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Zachęcamy do składania wniosków tą drogą, to zdecydowanie przyspieszy ich obsługę. Ponad 80 proc. wniosków złożonych elektronicznie jest prawidłowa, podczas gdy 50 proc. wniosków składanych w formie papierowej zawiera błędy. Dlatego ZUS przygotował krótki przewodnik, jak poprawnie wypełnić wnioski o wsparcie z tarczy antykryzysowej, który dostępny jest na stronie internetowej Zakładu.

Wnioski do ZUS można składać elektronicznie (za pomocą PUE) lub papierowo. Wszelkie informacje na temat tego: kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Od 1 kwietnia przedsiębiorcy złożyli do ZUS ponad milion wniosków o pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. W województwie kujawsko pomorskim do 15 kwietnia takich wniosków wpłynęło niemal
60 tys. wniosków. Najwięcej z nich, bo ponad 45,6 tys. dotyczy zwolnienia z obowiązku opłacania składek. 12,5 tys. to wnioski o świadczenie postojowe. Pozostałe wnioski dotyczą odroczenia terminu płatności składek lub rozłożenia należności na raty bez pobierania opłaty prolongacyjnej – informuje rzeczniczka.

Pierwsze świadczenia postojowe zostały wypłacone 15 kwietnia. Dotyczyło to ponad 86 tys. osób, na których konta trafiło łącznie ponad 172 mln złotych. W naszym regionie świadczenie otrzymało prawie 3,8 tys. prowadzących działalność gospodarczą na kwotę ponad 7,5 mln złotych. W najbliższy poniedziałek na kontach przedsiębiorców pojawią się kolejne postojowe.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPerspektywy współpracy z branżą hotelarską w ZEA
Następny artykułZ biegiem Elszki i Sandeli – część trzecia (ostatnia) rozważań Jana Falkowskiego