A A+ A++

Sytuacja związana z epidemią koronawirusa wpłynęła na funkcjonowanie przedsiębiorców, forsując wprowadzenie nowych rozwiązań i metod pracy. Jak zmieniła się praca producentów mebli, projektantów, a także pracowni kamieniarskich, w związku z ograniczoną możliwością bezpośredniego kontaktu z klientami?

Autor: housemarket.pl 16 kwietnia 2020 15:12

Cosentino firma produkująca wielkoformatowe powierzchnie architektoniczne, na co dzień współpracuje z producentami mebli, projektantami, a także pracowniami kamieniarskimi z całego kraju. Obecna sytuacja paradoksalnie może okazać się sprzymierzeńcem planów i prac remontowych. Zwolnienie tempa życia niesie możliwość zebrania inspiracji, zapoznania się z ofertą producentów, przesłania próbek, kontaktu się z kamieniarzem, architektem czy studiem wykonującym zabudowy kuchenne lub łazienkowe. Praca nad koncepcją i finalizacją projektu jest zazwyczaj dość czasochłonna i wymaga wielu poprawek. Czy możliwe jest zrealizowanie tych zadań w trybie zdalnym? Wielu producentów szybko zareagowało na obecne warunki i przygotowało ofertę dostosowaną do wymogów sytuacji.

Rozwiązania cyfrowe w służbie klienta

Z pomocą producentom i projektantom przychodzą rozwiązania cyfrowe. W obecnych warunkach większość profesjonalistów decyduje się na konsultacje zdalne.

– W trosce o zdrowie naszych Klientów, pracowników i ich rodzin, wprowadziliśmy kampanię #zostańwdomu, poprzez którą chcemy zachęcić Klientów i Architektów do kontaktu z nami poprzez email, telefon czy skype. Obecnie cały proces zakupowy, projektowy oraz konsultacje można przeprowadzić bez konieczności wizyty klienta w salonie Maxfliz – opowiada Martyna Kozłowska, dyrektor ds. marketingu sieci MaxFliz.

Pojawiły się również dedykowane platformy ułatwiające składanie zamówień.

– Aby umożliwić klientom bezproblemowe korzystanie z naszych usług wprowadziliśmy możliwość zamówienia kuchni bez wychodzenia z domu. Wystarczy tylko wypełnić formularz na naszej stronie internetowej i czekać na telefon od projektanta. Podczas rozmowy projektant wsłuchuje się w potrzeby klienta i jego oczekiwania, a następnie wykonuje projekt – tłumaczy Monika Odoj z sieci ernestrust.

Nacisk na bezpieczeństwo

Kolejny partner Cosentino, poznańska firma Zajc, oferuje możliwość umówienia się na wirtualny spacer po showroomie. Możliwe jest również wykonywanie pomiarów, jeśli klient udostępni puste pomieszczenie. Oczywiście odbywa się to przy zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. W sytuacji, gdy przesłany projekt jest precyzyjny i nie budzi wątpliwości możliwe jest również zamówienie mebli i wyposażenia bez konieczności wykonywania dodatkowych pomiarów i wizyty w showroomie. Troskę o bezpieczeństwo podczas spotkań deklarują zresztą praktycznie wszystkie firmy. W tej chwili to priorytet podczas spotkań z klientami.

– W razie konieczności organizujemy spotkanie, lecz zwracamy szczególną uwagę na zachowanie środków ostrożności. Niektórych kwestii nie da się omówić na odległość – Klient musi mieć możliwość ocenić czy proponowane materiały mają odpowiednią fakturę, głębię, wytrzymałość. Wprowadziliśmy więc obowiązek każdorazowej dezynfekcji omawianych materiałów – wyjaśnia Arleta Kuznowicz ze Studia De Gosh.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł15. edycja Festiwalu R@Port 2020 odwołana
Następny artykułJak szukać środków na zakup samochodu?