A A+ A++

Randkowanie online jest jedną z aktywności, na które do tej pory nie mieliśmy czasu. Problemem konsumentów może być mechanizm „automatycznego przedłużenia konta”, który stosuje większość portal randkowych. Co on oznacza?

Randkowanie w czasie epidemii

#Zostańwdomu sprzyja aktywnościom, na które do tej pory nie mieliśmy za dużo czasu. Z obserwacji Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że należy do nich randkowanie online. W marcu b.r. w ECK odnotowaliśmy wzrost skarg transgranicznych na portale randkowe (głównie z Niemiec i Luksemburga). Podstawowym problem konsumentów jest nieustannie automatyczne przedłużenie konta.

Promocja: INFORLEX Twój Biznes Jak w praktyce korzystać z tarczy antykryzysowej Zamów już od 98 zł

Automatyczne przedłużenie konta – czytaj uważnie

Większość portali randkowych stosuje mechanizm „automatycznego przedłużenia konta”. Oznacza to, że jeżeli klient nie prześle pisemnej rezygnacji, konto jest samoczynnie odnawiane, wówczas z karty nieświadomego użytkownika pobrana zostaje opłata członkowska.

Samo usunięcie profilu nie prowadzi do wygaśnięcia subskrypcji!

Przepisy prawa co do zasady nie wykluczają możliwości stosowania automatycznego przedłużenie konta. Informacja musi być jednak przekazana konsumentowi przed zawarciem umowy (przed zaakceptowaniem regulaminu i założeniem konta).

Portale randkowe zachęcają do zakupu członkostwa łudząc klientów atrakcyjnymi cenami – uwaga reklamy najczęściej dotyczą tylko miesiąca! Po tym czasie jeżeli nie wypowiesz umowy, zostanie ona przedłużana na kolejny miesiąc lub 3 miesiące. Wówczas z karty płatniczej konsumenta zostaje już pobrana standardowa opłata ok. 200 zł lub 300 zł. Umowa może zostać przedłużona nawet na 6 miesięcy. Wszystkie warianty uzależnione są od wybranego abonamentu – zwróć na to uwagę.

Zobacz również:

Jak wygląda płatność?

W sytuacji wprowadzenia do systemu karty płatniczej lub kredytowej, system pobiera opłatę automatycznie. Jeżeli natomiast opłaciliśmy pierwsze członkostwo za pomocą przelewu bankowego lub na karcie nie posiadamy wystarczających środków, portal wysyła mailowe powiadomienie o obowiązku uregulowania płatności. Brak wpłaty skutkuje przekazaniem zadłużenia firmie windykacyjnej. Konsumenci wskazują, że wówczas kwoty do zapłaty są znacznie wyższe – mogą wahać się w granicach nawet 600 zł.

Czy portale informują i jak?

Warto podkreślić, że serwisy randkowe w większości wypadków informują konsumentów o przedłużeniu konta, często nawet w kilku widocznych miejscach:

  • Przy podawaniu numeru karty kredytowej
  • W potwierdzeniu założenia konta
  • W regulaminie (czasami nawet w pierwszym zdaniu)

Dodatkowo niektóre portale w regulaminie oświadczają, że informują swoich klientów o przedłużeniu umowy mailowo, na krótko przed terminem wypowiedzenia. Z informacji otrzymanych od konsumentów wynika, że w tytuł maila z powiadomieniem zawiera inną informację, a sam komunikat znajduje się w ostatnim zdaniu wiadomości.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrzecie laboratorium już działa
Następny artykułZakaz wstępu do lasu nadal obowiązuje