A A+ A++

CD PROJEKT pochwaliło się wynikami finansowymi i sprzedażą za poprzedni rok i polska firma ma powody do zadowolenia. W 2019 r. osiągnęła bowiem aż 521 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza o  44% lepszy wynik niż za 2018 rok. Spółka nie ukrywa, że jest to przede wszystkim efekt wciąż bardzo dobrej sprzedaży Wiedźmina 3, w tym premierowej wersji na konsolę Nintendo Switch oraz debiutu GWINTA na urządzeniach mobilnych. Skonsolidowany zysk netto wzrósł w porównaniu do 2018 r. o 60% i przekroczył 175 mln zł. „Zarówno od strony poziomu sprzedaży jak i wyniku netto Grupy czwarty kwartał 2019 roku był najlepszą końcówką roku w naszej historii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z niesłabnącej popularności Wiedźmina 3 – tym bardziej, że już za kilka tygodni gra skończy 5 lat. Wciąż docieramy do nowych fanów – w październiku ubiegłego roku zadebiutowaliśmy z nią na Nintendo Switch, z kolei GWINT w tym samym miesiącu trafił na urządzenia z systemem iOS. Bardzo dobra sprzedaż Wiedźmina i premiery na nowych dla nas platformach przyczyniły się do poprawy naszych wyników i rentowności netto Grupy, która w ubiegłym roku wzrosła do 34%” – stwierdził Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.

W 2019 r. CD PROJEKT osiągnęło aż 521 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza o  44% lepszy wynik niż za 2018 rok.

Nie oznacza to jednak, że CD PROJEKT zamierza spocząć na laurach, gdyż firma w ubiegłym roku  poniosła rekordowe wydatki na produkcję gier i nowych technologii, które wyniosły 165 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec roku osiągnęło poziom 386 mln zł. „Poza intensywną pracą nad produkcją Cyberpunka, duży nacisk położyliśmy w ubiegłym roku na globalną kampanię promocyjną. Po ogłoszeniu daty premiery gry oraz udziału Keanu Reveesa, który wcieli się w jedną z głównych postaci, spotykaliśmy się z fanami gier na całym świecie, biorąc udział w ponad 20 wydarzeniach branżowych na czterech kontynentach. Zainteresowanie Cyberpunkiem jest ogromne, co potwierdza 200 nagród, które ma już na swoim koncie oraz świetna oglądalność trailera gry, który od czerwca obejrzano ponad 50 mln razy” mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

Ponadto w IV kwartale 2019 r. grupa zakupiła kompleks nieruchomości przy Jagiellońskiej 74 w Warszawie, gdzie od 20 lat ma swoją siedzibę i gdzie nadal planuje się rozwijać. Podpisała także porozumienie z Andrzejem Sapkowskim, twórcą uniwersum Wiedźmina, które nakreśliło ramy przyszłej współpracy, zażegnując w ten sposób konflikt, jaki zaistniał pomiędzy stronami po tym, jak autor książek zażądał więcej pomiędzy od CD PROJEKT po ogromnym sukcesie gry. Firma potwierdziła także, że od marca cały zespół pracuje zdalnie, ale premiera Cyberpunka 2077 jest niezagrożona. „Motywacji nam nie brakuje, posiadamy też wszelkie narzędzia do zdalnej pracy. Działamy tak już od ponad 3 tygodni i jak na razie efekty pokazują, że jesteśmy w stanie prowadzić wszystkie działania bez większych zawirowań. Dlatego nasze plany się nie zmieniły i energicznie kontynuujemy przygotowania do wrześniowej premiery Cyberpunka” – dodaje Adam Kiciński.

Grupa pochwaliła się także, że realizowana przez nią przez lata strategia niezadłużania się i kumulowania rezerw gotówkowych sprawia, że jest przygotowana na kontynuację całości prac także w trudniejszych czasach. W 2019 r. GOG.com wypracował przychody w wys. 162 mln zł, poprawiając je kolejny rok z rzędu. Zespół tego segmentu zaprezentował w ubiegłym roku aplikację GOG GALAXY 2.0, umożliwiającą graczom połączenie w jedną bibliotekę wszystkich posiadanych gier oraz komunikację ze znajomymi i śledzenie ich postępów niezależnie od platform, na których grają. Obecnie aplikacja znajduje się w fazie otwartych beta testów i zbiera pozytywne recenzje użytkowników.

Sporym zaskoczeniem jest wciąż utrzymująca się na bardzo wysokim poziomie sprzedaż gry Wiedźmina 3: Dziki Gon. W ubiegłym roku gra osiągnęła najlepszy wynik od 2015 roku, kiedy to miała swoją premierę. Oczywiście wpływ na to miał debiut tytułu na konsoli Nintendo Switch, ale wyraźny wzrost sprzedaży odnotowano także na PC i PS4. Jeśli chodzi o pecety, to ta platforma wyraźnie wiodła prym, uzyskując lepszy wynik od wszystkich pozostałych platform razem wziętych, co tłumaczyć można licznymi przecenami i promocjami na Wiedźmina 3 na „blaszaki”. Tak prezentowała się sprzedaż Dzikiego Gonu w poszczególnych latach:

  • 2015: 9 471 830
  • 2016: 4 190 140
  • 2017: 4 401 408
  • 2018: 3 591 549
  • 2019: 6 619 718
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTylko przez 5 dni wielka wyprzedaż w oficjalnym sklepie Nike! Zniżka do 58%!
Następny artykuł50 tysięcy firm w Polsce zaprzestało działalności w marcu