W marcu 2020 r. w ramach unijnego projektu „Spotkajmy się w przedszkolu”, Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska przekazała pięciu sokólskim przedszkolom sprzęt rehabilitacyjny, oczyszczacze powietrza oraz programy multimedialne do prowadzenia specjalistycznych zajęć z dziećmi, na łączną kwotę 71 330,74 zł.
Zakupione wyposażenie dopasowane jest do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym. Wady postawy, płaskostopie, napięte mięśnie, czy gorsza koordynacja mięśniowa rąk i nóg, to częste problemy u niepełnosprawnych dzieci. Można sobie z nimi poradzić, wykonując odpowiednie ćwiczenia przy pomocy specjalistycznego sprzętu – zauważyły Barbara Dubrówko dyrektor Przedszkola nr 1 oraz Irena Szarkowska dyrektor Przedszkola nr 4.
W projekcie uczestniczy z pięciu sokólskich przedszkoli 27 niepełnosprawnych dzieci oraz 40 dzieci z różnymi deficytami. To dla nich gmina zakupiła: platformę podwieszaną tapicerowaną, deskę równoważną „kołyska”, deskorolkę z liną, deskę rotacyjną, materace składane gimnastyczne, batut (trampolina) z poręczą, huśtawkę belkę, wałek tunel tapicerowany, podwójny trapez drążkowy, zestawy piłek sensorycznych, tunel sensoryczny, grę leniwą ósemkę, ścieżkę sensoryczną zbudowaną ze zróżnicowanej faktury materiałów, huśtawkę helikopter, huśtawkę grzybek, kolorowe kamienie rzeczne, hamak antygrawitacyjny, dyski sensoryczne, wolnostojące podwiesie metalowe z belką rozbudowującą, drążki do ćwiczeń, zestawy dysków dotykowych, obręcze, maty do ćwiczeń, skakanki, piłki do masażu, woreczki rehabilitacyjne i piłeczki jeżyki.
Dzięki projektowi, nasze przedszkole, wyposażyliśmy w nowoczesny sprzęt do terapii integracji sensorycznej. Z własnych środków wyremontowaliśmy salę, w której mogliśmy go zamontować. Teraz mamy fajnie wyposażoną salę w specjalistyczny sprzęt, który jest estetyczny i kolorowy, nie trzeba namawiać dziecka do ćwiczeń – powiedziała Janina Olechno dyrektor Przedszkola nr 3.
Do przedszkoli przekazano dwa zestawy z tabletami do komunikacji alternatywnej, które wykorzystywane będą do pracy z dziećmi, z którymi kontakt werbalny jest bardzo utrudniony.
Przekazane tablety są doskonałymi narzędziami edukacyjnymi, służącymi do porozumiewania się oraz jednocześnie są doskonałą zabawą z dziećmi – tak twierdzi Lucyna Szymańska dyrektor Przedszkola nr 5.
Ponadto do przedszkoli trafiło kilkanaście komputerowych programów, a w tym programy aktywizująco-edukacyjne w formie interaktywnych krzyżówek, programy aktywizująco-edukacyjne umożliwiające dziecku tworzenie własnych opowieści obrazkowych, programy rozwijające umiejętności w zakresie pisania, czytania, a także poszerzania zasobów słownictwa oraz pobudzania wyobraźni i kreatywności, zestawy programów – zabawy edukacyjne (np. tangram, układanki), programy zawierające uporządkowane tematycznie pojęcia w formie graficznej (ilustracje, animacje, nagrania), programy logopedyczne służące rozwijaniu poprawnej wymowy i percepcji słuchowej, zestawy ćwiczeń adresowane do specjalistów pracujących z dziećmi z trudnościami w nabywaniu umiejętności i rozwoju mowy.
Są to profesjonalne pomoce do pracy z dziećmi z deficytami. Fajnie, że wzbogaciły zasoby naszego przedszkola – zauważyła Elżbieta Pawlukiewicz dyrektor Przedszkola nr 2.
W ramach projektu do przedszkoli przekazano: cztery tablety wraz z programami multimedialnymi umożliwiającymi przeprowadzenie diagnozy i zaplanowanie terapii dla dzieci z deficytami mowy, tablet oraz program do wczesnej terapii zaburzeń funkcji poznawczych i percepcyjno-motorycznych. Zakupy zrealizowały pracownice Referatu Oświaty Urzędu Miejskiego.
Przypominamy, że projekt “Spotkajmy się w przedszkolu” realizowany jest od 1 września 2019 r. Celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych dziewczynek i chłopców z pięciu sokólskich przedszkoli, poprzez udział w zajęciach zmniejszających stwierdzone deficyty oraz zakup wyposażenia dostosowanego do potrzeb niepełnosprawnych dzieci. Dofinansowanie projektu z UE wynosi 188 546,22 zł, wkład własny gminy Sokółka to 33935,70 zł, ogólna wartość projektu – 222 481,92 zł.
Oferta projektu jest bardzo bogata, w ramach której zaplanowano 1110 godzin zajęć specjalistycznych, które wspomagają pracę przedszkoli w zakresie indywidualizacji nauczania i wychowania. Realizowane są: indywidualne zajęcia z pedagogiem, z logopedą, fizjoterapeutą, terapia integracji sensorycznej, zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne, rozwijające sprawność ruchową, gimnastyka korekcyjna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. W okresie epidemii zajęcia są odwołane, co zapewne wpłynie na wydłużenie okresu realizacji projektu z czerwca 2020 r. do grudnia 2020 r.
Referat Oświaty
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS