Prezydent Witold Wróblewski zaprezentował pakiet rozwiązań pomocowych dla elbląskich przedsiębiorców. Co w nim się znajduje i jak z tego mechanizmu mogą skorzystać właściciele lokalnych firm?
Ze wsparcia mogą skorzystać przedsiębiorcy, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych
z powodu COVID – 19. Z pakietu pomocowego wyłączeni są przedsiębiorcy, którzy rozpoczęli działalność po 1 marca 2020 r.
Pakiet pomocowy może zostać przyznany na wniosek przedsiębiorcy od 1 kwietnia 2020 roku.
Przedsiębiorcy mogą skorzystać z niżej wymienionych form pomocy:
- Przesunięcia terminu wnoszenia opłat z tytułu użytkowania wieczystego oraz opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności z 31 marca br. do 30 czerwca 2020r.
Przesunięcie terminu płatności automatycznie wstrzymuje naliczanie odsetek.
- Ulg w spłacie podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców;:
1) odroczenie terminu płatności podatku,
2) rozłożenie zapłaty podatku na raty bądź umorzenie zaległości podatkowej
Ulgi podatkowe dotyczą należności powstałej po 1 kwietnia 2020r.
Ulgi podatkowe na rzecz podatnika prowadzącego działalność gospodarczą, co do zasady są udzielane w ramach pomocy de minimis (w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis).
W przypadku pytań, wątpliwości, prosimy o kontakt: z Małgorzatą Głowacką tel. 55 239 32 20, mail: [email protected]
Ważne!
Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym należy złożyć w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą EPUAP, albo pisemnie za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Elblągu, ul. Łączności 1, 82 – 300 Elbląg lub w formie papierowej (zamknięta koperta), do specjalnie przygotowanej urny, ustawionej tuż za drzwiami głównego wejścia do urzędu.
Dodatkowo do wniosku należy dołączyć rachunek zysków i strat:
- za miesiąc ujęty we wniosku i za analogiczny miesiąc roku poprzedniego,
- w przypadku przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność krócej niż rok kalendarzowy – za miesiąc ujęty we wniosku oraz za I kwartał 2020r.
Każdy złożony wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie.
- Ulg w czynszu z tytułu najmu lokalu użytkowego oraz w dzierżawie gruntu stanowiącego własność Gminy Miasto Elbląg
Pakiet Pomocowy umożliwia ubieganie się Przedsiębiorców o uzyskanie ulg w czynszu z tytułu najmu lokalu użytkowego (bez opłat za media) oraz dzierżawy gruntu stanowiącego własność Gminy Miasto Elbląg.
Przedsiębiorcy mogą się starać o:
- odroczenie terminu płatności,
- rozłożenie na raty,
- umorzenie należności.
Ulgi podatkowe dotyczą należności powstałej po 1 kwietnia 2020 r.
Ulgi, o których mowa powyżej, na rzecz prowadzącego działalność gospodarczą, co do zasady są udzielane w ramach pomocy de minimis (w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis).
Wnioski należy składać bezpośrednio do jednostki, z którą zawarto umowę (np. ZBK).
ZBK: tel.: 55 2212000; mail: [email protected]
MOSiR: tel.: 55 625 6300; mail: [email protected]
EPT: tel.: 55 239 3467; mail: [email protected]
ZZM: tel.: 55 234 2037; 55 234 1075; mail: [email protected]
Szpital Miejski św. Jana Pawła II: tel.: 55 230 4197; mail: [email protected]
Biblioteka Elbląska: tel.: 55 625 60 00; mail: [email protected]
Ważne!
Dodatkowo do wniosku należy dołączyć rachunek zysków i strat:
- za miesiąc ujęty we wniosku i za analogiczny miesiąc roku poprzedniego,
- w przypadku przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność krócej niż rok kalendarzowy – za miesiąc ujęty we wniosku oraz za I kwartał 2020r.
Każdy złożony wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie.
- – Obniżenie czynszu dla przedsiębiorców prowadzących działalność
w pawilonach na Targowisku Miejskim.
– Przesunięcie opłaty rezerwacyjnej wniesionej z góry za rok 2020 za okres,
w którym przedsiębiorca nie będzie prowadził działalności na Targowisku Miejskim.
Wnioski należy składać bezpośrednio do Zarządu Budynków Komunalnych na adres: mail: [email protected]
Każdy złożony wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie.
- Zwolnienia z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez przedsiębiorców, którzy zmuszeni zostali do tymczasowego zamknięcia lokali.
Warunkiem zwolnienia z obowiązku wnoszenia opłat jest złożenie stosownej deklaracji do 10 dnia każdego miesiąca.
Deklarację można złożyć poprzez:
- załatwianie spraw on-line (formularz ePUAP) – deklaracja przesłana w formie elektronicznej musi być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu przepisów,
- za pośrednictwem poczty Polskiej na adres: Urząd Miejski w Elblągu, ul. Łączności 1, 82 – 300 Elbląg,
- w Urzędzie Miejskim w Elblągu (punkt informacyjny)
- Niskooprocentowanej pożyczki dla mikroprzedsiębiorców ze środków Funduszu Pracy. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Elblągu.
Szczegółowe informacje pod nr tel. 55 237 6726, 55 237 6749 i na stronie: elblag.praca.gov.pl
- Elbląscy przedsiębiorcy, których płynność finansowa w okresie po 1 kwietnia 2020 r. z powodu epidemii COVID_19 uległa znaczącemu pogorszeniu mogą również kierować wnioski dotyczące warunków spłaty zobowiązań powstałych w tym okresie wobec elbląskich spółek komunalnych. Wnioski skierowane do spółek będą każdorazowo rozpatrywane indywidualnie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS