Citroen poczynił duże postępy w pracach nad rozwojem C3 WRC, szczególnie pod względem geometrii zawieszenia. Starali się przygotować zwycięski samochód dla Sebastiena Ogiera. Najbardziej widoczną z szykowanych kolejnych zmian była aerodynamika, którą przetestowali m.in przed hiszpańską rundą mistrzostw świata w zeszłym roku. Sprawdzili ją zarówno Ogier, jak i Lappi. W pracach rozwojowych uczestniczyli też Mads Ostberg i Eric Camilli.
Mimo szykowanych zmian francuski producent wycofał swój zespół z WRC, a do tego rozstanie z Sebastienem Ogierem nie odbyło się w zbyt miłych okolicznościach.
Ostberg trafił ponownie do Citroena w trakcie sezonu 2018, wchodząc do stałego składu w miejsce Krisa Meeke’a. Wcześniej zasiadał za kierownicą Fiesty WRC, bardzo chwalił jej aerodynamikę, szczególnie przodu auta. W 2019 roku startował w mistrzostwach Citroenem C3 R5, ale został zaangażowany do testów poprawianego C3 WRC, w oparciu o jego wcześniejsze doświadczenie.
– Testowałem samochód przez kilka dni w Finlandii, byłby to wielki krok naprzód, szczególnie w tego typu imprezach. Szkoda, że nigdy nie widzieliśmy nowej aerodynamiki podczas rajdu, ponieważ uważam, że stanowiła świetny krok naprzód z C3 WRC – powiedział Ostberg w wywiadzie udzielonym dla WRC Wings.
– Największa różnica była z przodu, ale sporo zmieniło się też tyłu. Nie było to tak widoczne, ale były to ogromne zmiany. Przód znacznie lepiej trzymał się drogi, więc samochód dobrze reagował. Lepiej przechodził przez szczyty, był to świetny krok w rozwoju auta – kontynuował.
Został poproszony o porównanie Fiesty WRC i C3 WRC, specyfikacji, którymi miał okazję startować: – Nie ma aż tak dużej różnicy w aerodynamice tych dwóch innych samochodów. Prawdopodobnie Fiesta ma nieco bardziej rozbudowaną aerodynamikę z przodu niż C3. Spędziłem prywatnie tylko jeden rok za kierownicą Fiesty, a potem sezon w fabrycznym C3 WRC, więc porównanie dwóch samochodów nie jest takie łatwe, ponieważ miałem lepsze wyczucie i więcej doświadczenia z Citroenem. Na pewno wolę Citroena od Fiesty.
Należy pamiętać, że Ostberg poświęcił znaczną część 2019 roku na rozwój C3 R5, kończąc sezon już ze zdecydowanie bardziej konkurencyjnym samochodem, dzięki poprawkom tylnego zawieszenia i zmianie pochylenia auta, co zoptymalizowało aerodynamikę. Gdy sezon 2020 zostanie wznowiony, jego celem będzie zdobycie tytułu z Citroenem w kategorii WRC2, walcząc przeciwko rywalom z Hyundaia i M-Sportu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS