A A+ A++

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują kolejne etapy rozwoju transportu kolejowego w województwie śląskim. Spółka kolejowa ogłosiła właśnie przetarg na studium wykonalności, w ramach którego przeanalizowane zostaną możliwości budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Mysłowice i budowy nowego przystanku w Mysłowicach.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostrzegają rosnące zainteresowanie koleją i nowe potrzeby w ruchu pasażerskim i towarowym na sieci kolejowej w województwie śląskim. PLK w ramach studium wykonalności przeanalizują możliwości budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Mysłowice. Założeniem planowanej inwestycji jest oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, co przyczyni się do zwiększenia przepustowości na liniach pasażerskich i towarowych, m.in. trasy Katowice – Kraków. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń pasażerskich i przewóz większej ilości ładunków. Ważną częścią analizy jest także ocena zwiększenia dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym poprzez budowę nowych przystanków, m.in. Mysłowice Kopalnia.

W studium zawarte będą także analizy obejmujące linie kolejowe: Oświęcim – Katowice (nr 138), Jaworzno Szczakowa – Mysłowice (nr 134), Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary (nr 161), Dąbrowa Górnicza Towarowa – Panewnik (nr 171), Chorzów Stary – Radzionków (nr 145). Przeprowadzone mają być analizy pod kątem określenia zakresu prac w celu poprawy warunków podróży i przewozu towarów.

Wykonawcy studium zajmą się również tematem usprawnienia kolejowych przewozów towarów na Śląsku. – Badane będą możliwości przystosowania stacji Siemianowice Śląskie, Katowice Szopienice Płn., Katowice Muchowiec, Mysłowice, Brzeziny Śląskie, Piekary Śl. Szarlej do obsługi dłuższych pociągów towarowych (do 750 m) – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Opracowane w ramach studium wstępne propozycje zostaną skonsultowane z przewoźnikami, którzy realizują lub zamierzają realizować połączenia kolejowe w aglomeracji katowickiej. Pozwoli to uwzględnić potrzeby prognozowanego ruchu pasażerskiego i towarowego przy ustalaniu koncepcji wariantów inwestycyjnych.

IP/aa

Fot. PKP PLK S.A.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWicepremier J. Gowin podał się do dymisji
Następny artykuł#kupujeratuje: Świąteczne smaki z Janetą. Zawsze smaczne!