Firma InPost na potrzeby urzędu miasta w Gorzowie przygotowała dwa nowe specjalistyczne paczkomaty. Dzięki nim można nadać i odebrać dokumenty urzędowe.
– W trudnej sytuacji szukamy takich rozwiązań, które maksymalnie ułatwią kontakt z urzędnikami i pomogą w załatwianiu spraw. Zwróciliśmy się do InPost z pytaniem, czy pomogą nam w rozwiązaniu problemu obsługi mieszkańców. Odpowiedź firmy była błyskawiczna – mówi Jacek Wójcicki, prezydent Gorzowa.
Firma InPost to lider nowoczesnej logistyki w Polsce, jeden z największych dostawców usług przesyłkowych – na terenie kraju ma ponad 6. tys. paczkomatów. Teraz będzie obsługiwać także ten, który stanął pod urzędem miasta.
– Już wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi, jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów, z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.
– Prezydent Gorzowa jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych problemów. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. Pierwsze dedykowane paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały uruchomione w Gorzowie. Dodatkowo, aby maksymalnie ułatwić załatwianie spraw urzędowych, umożliwiliśmy mieszkańcom Gorzowa nadanie dokumentów z każdego innego paczkomatu na terenie miasta do paczkomatu „urzędowego”. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników – podkreślił Brzoska.
Jak załatwić sprawę przy użyciu paczkomatów InPost? Wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/Gorzow i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta. Koszt nadania paczki wynosi 5,99 zł. Odbieranie dokumentów nadanych przez urzędników do mieszkańców będzie możliwe przy ulicy Sikorskiego 3-4 oraz przy ulicy Myśliborskiej 34, zlokalizowanych obok budynków Urzędu Miasta.
Podczas pandemii rekomendowany jest bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play), zamiast standardowego użycia panelu dotykowego.
Na początek za pośrednictwem paczkomatu można załatwić sprawy w wydziale komunikacji. Jakie? Na przykład:
- złożyć wniosek o zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z zagranicy, zakupionego w kraju lub nowego;
- złożyć wniosek o wymianę/wydanie wtórników dokumentów komunikacyjnych (dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu oraz tablic rejestracyjnych);
- zgłosić zbycie/nabycie pojazdu;
- zawiadomić o zmianie stanu faktycznego (np. dopisanie adnotacji: hak, gaz, itp.);
- złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu;
- odebrać nowy dowód rejestracyjny, kartę pojazdu
- wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) przed przystąpieniem do szkolenia/egzaminu państwowego,
- wtórnik prawa jazdy/pozwolenia na kierowanie tramwajem;
- wpis w dokumencie prawa jazdy potwierdzający kwalifikacje zawodowe,
- wydanie międzynarodowego prawa jazdy;
- wydanie/przedłużenie ważności zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne;
- wydanie zaświadczenia.
Gotowe dokumenty będą czekać na odbiór w urządzeniu obok budynku Urzędu Miasta, na identycznych zasadach, na jakich funkcjonują wszystkie paczkomaty.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS