Wraz z początkiem kwietnia i trwającą pandemią wprowadzono kolejne obostrzenia mające zminimalizować naszą aktywność na zewnątrz. Oznacza to utrudnienia nie tylko dla nas, lecz także dla wielu przedsiębiorców. Sprawdziliśmy, jak działają aktualnie salony i serwisy rowerowe na terenie Trójmiasta. Jeśli w wolnej chwili wpadlibyście na pomysł zakupu nowego roweru lub serwisu już posiadanego jednośladu, znajdziecie tutaj wszelkie niezbędne wskazówki.
Coraz większa liczba wprowadzanych obostrzeń powoduje, że sporo czasu spędzamy w naszych czterech ścianach. Czas ten wykorzystać możemy na wiele sposobów. Jeśli chcielibyśmy przeznaczyć go na aktywność fizyczną, bądź na przygotowanie do niej po zakończeniu pandemii (choć nikt nie wie, kiedy to może nastąpić), należy wiedzieć, na co możemy sobie pozwolić. Wszelkie zalecenia znajdziemy w serwisie Rzeczypospolitej Polskiej.
Stosując się do zaleceń i jednocześnie chcąc kupić lub oddać nasz rower do serwisu, nie musimy już nawet wychodzić z domu. Prawie wszystkie salony rowerowe na terenie Trójmiasta wprowadziły usługę “bike to door“. Pracownicy salonów rowerowych zajmą się dostawą zarówno zakupionych przez nas jednośladów, jak i tych, które chcielibyśmy oddać na przegląd lub do naprawy.
Rower w czasie pandemii. Najbezpieczniejszy środek transportu?
Sklepy i serwisy rowerowe podczas pandemii
Jak obecnie funkcjonują serwisy i sklepy rowerowe w Trójmieście? Czy chcąc oddać rower do naprawy, możemy spodziewać się zamkniętych drzwi? A może pracują one pełną parą? Zapytaliśmy o to w kilku trójmiejskich obiektach.
1. Dre Rowery – sklep i profesjonalny serwis rowerowy – wprowadził kilka zmian podczas panującej pandemii. Są to m.in. maksymalizacja środków ostrożności (obowiązkowa dezynfekcja rąk i przyjmowanych rowerów, dezynfekcja samego salonu), bezdotykowy dowóz zakupionych rowerów i akcesoriów na terenie Trójmiasta, preferencja płatności bezgotówkowych. “Dział porad, pogadanek i dyskusji” działa teraz wirtualnie – telefon, mail, Messenger, no i oczywiście… nie podaje się rąk przy przywitaniu.
Pracownicy nie ukrywają, że kładą teraz nacisk na bezdotykową działalność i minimalizację kontaktu z klientem – dla obustronnego bezpieczeństwa. Specjalnie dla swoich klientów, Dre Rowery opublikowali ostatnio krótki filmik instruktażowy dotyczący zamówień online. Jak to zwykle u nich bywa, jest to produkcja z przymrużeniem oka…
– Rowery można zostawiać w sklepie, najlepiej po wcześniejszym umówieniu, bo aktualny termin oczekiwania to około 7-10 dni, tak więc nie ma sensu, by rower czekał u nas – mówi Łukasz Derheld z Dre Rowery. – Umawiamy się mailowo lub telefonicznie. Potem prosimy o dostarczenie roweru na dzień przed ustalonym terminem. Możemy też sami odebrać i dostarczyć rower od i do klienta za ustaloną indywidualnie niewielką opłatę.
2. Wysepka S.C. – salon rowerowy w Hali Olivia – jeden z popularniejszych na terenie Trójmiasta salonów rowerowych również w pierwszej kolejności stawia na bezpieczeństwo swoje i klientów. Wysepka zachęca klientów do korzystania z serwisu online, by ograniczyć do minimum kontakt bezpośredni. Podobnie jest z płatnościami – karta lub przelew to najlepsze rozwiązanie.
Każdy rower jest dezynfekowany przed usługą i po niej. Obsługa klienta? Również w tym wypadku salon stawia na kontakt telefoniczny lub online. Wysepka oferuje dodatkowo darmowy dowóz zakupionego roweru na terenie Trójmiasta i okolic, a oddane do serwisu rowery w odległości 20 kilometrów od sklepu za darmo.
3. Velomania – tu drzwi dla klientów są wciąż otwarte. Sklep zmienił godziny otwarcia – w dni robocze możemy przyjść od 11 do 19, a w sobotę od 10 do 15. Na terenie sklepu przebywać mogą maksymalnie trzy osoby. Pamiętajmy, by wyposażyć się w rękawiczki – pomimo dezynfekcji, jeśli chcielibyśmy dotknąć czegokolwiek, możemy to zrobić tylko i wyłącznie w rękawiczkach. Velomania oferuje sprzedaż wysyłkową dla osób zamawiających online, a jeśli chcielibyśmy oddać nasz rower do serwisu – możemy to zrobić zarówno po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu, jak też i bez zapowiedzi.
4. BikeSalon.pl – sklep i serwis rowerowy – to nie tylko salon w Gdańsku, ale także w Warszawie. Od 16 marca oddział trójmiejski jest nieczynny. Mimo to sklep wciąż działa i oferuje nieco zmienione usługi. Klienci wciąż mogą zamówić rower przez internet wraz z dostawą do domu na terenie całego Trójmiasta. Zamówiony rower dotrze do nas skręcony, przygotowany do jazdy i doposażony według oczekiwań klienta (dotyczy to mieszkańców Trójmiasta oraz Warszawy). Dodatkowo BikeSalon.pl zapewnia, że każdy zamówiony rower przechodzi przed wysyłką dodatkowy przegląd zerowy – w jego skład wchodzi regulacja hamulców, dokręcanie śrub i zaworów, sprawdzanie oświetlenia, ułożenie i napompowanie opon.
By zamówić serwis roweru, wystarczy zadzwonić wcześniej na numer salonu i zamówić usługę bez wychodzenia z domu. Podobnie jak w innych serwisach, także i w tym, każdy rower jest dezynfekowany.
– Chcemy wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, dlatego staramy się w tych trudnych czasach dostarczać im zarówno możliwość zakupu, jak i serwisu na najwyższym poziomie – mówi Anna Domin z BikeSalon.pl – Przede wszystkim uwzględniamy potrzeby klienta, szczególnie tę dzisiaj najważniejszą – potrzebę bezpieczeństwa. Oferujemy także indywidualny dobór roweru. Jeśli ktoś chciałby jednak zobaczyć rower i przyjrzeć się mu osobiście, wtedy jest szansa na umówienie się na indywidualną wizytę z zachowaniem wszelkich środków ostrożności i bezpieczeństwa.
5. Zdrowy Rower – również i w tym przypadku troska o klienta ma najwyższy priorytet. Salon wciąż działa, jednak z myślą o rowerzystach Zdrowy Rower wprowadził dodatkowe obostrzenia. W serwisie obowiązuje dezynfekcja rąk oraz rowerów i obiektu, zakazany jest kontakt bezpośredni (uścisk rąk przy przywitaniu), a pracownicy dbają, by w salonie przebywała odpowiednia liczba osób wraz zachowaniem bezpiecznego dystansu. Dodatkowo osoby, które w ciągu ostatnich dwóch tygodni były za granicą lub miały kontakt z takimi osobami, proszone są przed przyjściem do serwisu o kontakt (telefoniczny lub online) w celu umówienia sposobu przyjęcia roweru.
– Jak najbardziej działamy – mówi Mikołaj Paszkowski, mechanik rowerowy serwisu Zdrowy Rower. – W najbliższych dniach najprawdopodobniej zamieścimy informację o mobilnym serwisie, czyli odbiorze i odwiezieniu roweru do klienta bez konieczności kontaktu. Opcję mobilnego serwisu posiadamy od samego początku istnienia serwisu, czyli 5 lat, zatem bez najmniejszego problemu można u nas zamówić opcję odebrania i odwiezienia roweru do serwisu.
6. GIANT Wrzeszcz – sklep i serwis rowerowy – zapewnia, że również i dla nich bezpieczna obsługa klienta do priorytet.
– Z uwagi na panującą pandemię stawiamy przede wszystkim na bezpieczeństwo – mówi Mateusz Grzanka. – Zarówno klientów, jak i nas samych. Zgodnie z zaleceniami, każdego klienta prosimy o używanie rękawiczek jednorazowych (które również zapewniamy) oraz o dezynfekcję rąk. Wszystkie elementy, z którymi klient miał styczność podczas testowania roweru dezynfekujemy – chwyty kierownicy, siodełko. Po każdej transakcji, w której klient miał konieczność wprowadzenia PINu, czyścimy terminal. Widzimy też, że coraz więcej osób posiada własne rękawiczki jednorazowe, co cieszy i potwierdza, że świadomość społeczeństwa wzrasta. Wszystkie prace serwisowe wykonywane w rowerze klienta kończymy dezynfekcją. Sami przez cały dzień pracy również używamy jednorazówek. Godziny pracy do odwołania pozostawiamy w trybie “zimowym”, czyli 11-18 i 11-15 w soboty.
7. ROWERSI – sklep i serwis rowerowy – pomimo trudnej sytuacji także i ten salon działa bez większych zmian. W samym sklepie obowiązuje dezynfekcja rąk i rowerów, pilnowana jest bezpieczna odległość pomiędzy klientem a pracownikiem, a do części serwisowej mają wstęp wyłącznie pracownicy. W sklepie można płacić kartą, a zakupione online rowery oraz te po uprzednim umówieniu na serwis, dostarczone zostaną bez dodatkowych opłat na terenie całego Trójmiasta.
8. Epicentrum – obecnie sklep i serwis Epicentrum funkcjonuje bez zmian. Wprowadzono jednakże dodatkowe środki bezpieczeństwa w postaci chociażby ograniczonej liczby klientów wpuszczanych na teren sklepu.
– W związku z sytuacją jesteśmy bardzo elastyczni jeśli chodzi o obsługę klienta i transport – mówi Michał Domański. – W tej chwili sprzedaż samych rowerów jest raczej nikła. Głównie zajmujemy się serwisem oraz sprzedażą części i akcesoriów. Ludzie nie chcą siedzieć w domach, więc uciekają do lasów, a do tego jest niezbędny sprawny rower. W sklepie zachowujemy środki ostrożności i przyjmujemy klientów pojedynczo. Nie dajmy się zwariować.
Zastąp grupowe treningi kolarskie ćwiczeniami solo
9. Hollendry.pl – jeśli chodzi o sklep i serwis Hollendry.pl, do końca marca salon działał w nieco zmienionym formacie: drzwi dla klientów stacjonarnych były zamknięte, jednak wciąż był on otwarty i funkcjonował zdalnie. Rowery były dowożone i odwożone do klienta, pod drzwi jego mieszkania. 1 kwietnia salon podjął jednak decyzję o całkowitym zamknięciu – funkcjonuje teraz tylko sprzedaż online.
10. Sklep rowerowy TYSAR / Cyklisci.com – sklep Tysar zapewnia nas o tym, że póki co wciąż funkcjonują bez zmian. Proszą jednakże o przestrzeganie podstawowych zasad higieny oraz dokonywania płatności kartą. Dla osób, które wolą pozostać w domu, wprowadzono usługę mobilnego serwisu. Wystarczy, że zadzwonisz i umówisz się na serwis. Darmowa dostawa roweru jednak ma miejsce w przypadku kosztu serwisu minimum 100 zł lub zamieszkania w wynaczonym obszarze. W innym wypadku koszt dojazdu wyniesie 20 zł (odbiór i przywóz roweru łącznie).
11. Decathlon Rumia – od 14 marca Decathlon Rumia jest zamknięty dla klientów do odwołania. Jednakże wciąż możemy dokonać zakupów online wraz z darmową dostawą do domu. Jeśli nie jesteś pewny wyboru, Decathlon oferuje także pomoc w postaci livechatu czy infolinii – wystarczy, że odwiedzisz ich stronę na Facebooku i klikniesz ikonę livechatu w prawym dolnym rogu strony z produktem lub zadzwonisz na podany na stronie numer.
Serwis roweru wciąż możliwy
Wprowadzane obostrzenia niestety nie ułatwiają nam życia. Jednakże nawet w tej trudnej dla wszystkich sytuacji, przedsiębiorcy próbują sprostać potrzebom swoich klientów i choć trochę ułatwić korzystanie z oferowanych usług. Jeśli zatem chcielibyśmy dokonać zakupu lub serwisu roweru – teraz wiemy, że nie mamy już wymówki. Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście zapewnią nam kompleksową usługę z dostawą pod same drzwi.
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: [email protected].
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS