A A+ A++

Nie ma co ukrywać. SARS-CoV-2 doprowadził do sytuacji, w której rynek sprzedaży pojazdów zamarł. Jak ogłosił IBRM Samar, na podstawie danych zawartych w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, liczba zarejestrowanych aut osobowych oraz dostawczych w marcu 2020 roku znacząco zmniejszyła się w porównaniu do analogicznego okresu 12 miesięcy wcześniej.

Sprzedaż pojazdów osobowych w Polsce spadła prawie o 41 proc. w marcu 2020 roku, w porównaniu do tego samego okresu 12 miesięcy wcześniej. Spadki odnotowano też w odniesieniu do pojazdów dostawczych (-32,71 proc.) i całego rynku (-39,90 proc.). Tak złej sytuacji nie było już od lat. Co więcej była też mniejsza w stosunku do lutego br. Innymi słowy słupki sprzedażowe poleciały w dół i to w znaczący sposób. Analizując dane z marca 2020 roku okazuje się, że w Polsce zarejestrowanych zostało 33 985 samochodów osobowych oraz dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony. Wynik jest o 39,9 proc. gorszy niż przed rokiem (o 22 567 aut mniej) i o 21,25 proc. gorszy niż w lutym br. (-9171 szt.). Jeżeli skumuluje się dane z pierwszego kwartału to też nie jest dobrze. Łącznie zarejestrowano 121 030 pojazdów. To spadek o 22,83 proc. (-35 802 szt.). Tak źle nie było od 2013 roku.

W marcu 2020 roku sprzedano w Polsce niemal o 40 proc. mniej samochodów niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

– Podsumowanie marca oraz wyników za pierwszy kwartał wskazuje na razie na „delikatny” spadek, „delikatny” gdyż zarówno styczeń i luty, jak i pierwsza dekada marca przyniosły nam wzrosty. Kolejne miesiące nie będą już tak dobre. W kwietniu będziemy jeszcze obserwowali wydawanie samochodów dla flot, ale klientów indywidualnych raczej w salonach nie będzie zbyt wielu. Oczywiście producenci, dealerzy, jak i firmy niezależne promują sprzedaż on-line, jednak rozwój pandemii i rozwijające się problemy w gospodarce skutecznie hamują zainteresowanie autami. Maj może być jeszcze gorszy. Miejmy jednak nadzieję, że kolejne miesiące przyniosą poprawę. Pandemia przestanie się rozwijać, fabryki wrócą do pracy, a i my optymistycznie spojrzymy do przodu. Miejmy nadzieję – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes IBRM Samar.

Wojciech Drzewiecki, prezes firmy SamarWojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar prognozuje, że kolejne miesiące (kwiecień, maj) będą pod względem sprzedaży jeszcze gorsze.

Duże straty zauważalne są zwłaszcza w przypadku pojazdów osobowych. Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wskazują, że w marcu 2020 roku zarejestrowano 29 657 samochodów osobowych. Jest to o 40,83 proc. (-20 463 szt.) gorszy wynik niż rok wcześniej i o 22,99 proc. (-8855 szt.) gorszy niż w lutym br. Marcowe zakupy, mimo że o wiele słabsze niż rok wcześniej i w lutym tego roku, można powiedzieć idą jeszcze siłą rozpędu. W całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych udział klientów osobowych wyniósł 27,88 proc., a firm 72,12 proc. Tym samym zakupy flotowe jeszcze pociągnęły rynek w górę. Potwierdza to choćby ranking ACEA (ang. European Automobile Manufacturers’ Association), według którego Polska zakończyła miesiąc luty na 7. lokacie wśród 30 rynków Europy (uwzględniając auta osobowe oraz minibusy).

Toyota jest pod względem sprzedaży liderem kwartału i marca 2020 roku.

Na polskim rynku liderem wśród marek jest Toyota. W marcu zarejestrowała 4550 samochodów. Na drugim miejscu jest Skoda (4340 szt.), a za nią Volkswagen (2447 szt.).
Top 10 najczęściej wybieranych marek w marcu 2020 roku
1. Toyota (4550 szt.),
2. Skoda (4340 szt.),
3. Volkswagen (2447 szt.),
4. KIA (1755 szt.),
5. Dacia (1512 szt.),
6. BMW (1402 szt.),
7. Mercedes (1371 szt.),
8. Renault (1347 szt.),
9. Hyundai (1237 szt.),
10.Volvo (1154 szt.).

W marcowym TOP 10. znalazły się aż trzy marki premium: BMW. Mercedes i Volvo.

Wśród modeli największym zainteresowaniem cieszyła się Toyota Corolla (1597 szt.). Druga była Skoda Octavia (1278 szt.), a trzecia Skoda
Top 10 najlepiej sprzedawanych modeli w marcu 2020 roku:
1. Toyota Corolla (1597 szt.)
2. Skoda Octavia (1278 szt.)
3. Skoda Fabia (1033 szt.).
4. Toyota Yaris (1005 szt.),
5 .Dacia Duster (907 szt.),
6. Skoda Superb (733 szt.),
7. Toyota CH-R (702 szt.),
8. Renault Clio (673 szt.),
9. Volkswagen Golf (606 szt.),
10.Toyota RAV4 (569 szt.).

Toyota Corolla była najczęściej kupowanym samochodem w marcu 2020 roku.

Liderzy pierwszego kwartału roku
Jeżeli natomiast weźmie się pod uwagę okres od stycznia do marca, to liderem również jest Toyota z liczbą rejestracji 16 429 pojazdów. Na drugim miejscu znalazła się Skoda z wynikiem 15 109 sztuk, a podium zamknął Volkswagen (9377 szt.). Obecne wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał wskazują, że może to być pierwszy rok od lat, kiedy zmieni się lider rynku.
Top 10 najczęściej wybieranych marek w pierwszy kwartale 2020 roku:
1. Toyota ( … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus w DPS: dwie osoby zmarły, 64 zakażonych
Następny artykułNajbardziej hejtowane gry AAA ostatnich lat