Podziel się na Facebooku
Tweet (Ćwierkaj) na Twitterze
Placówki ZUS w województwie opolskim do 10 kwietnia nie będą bezpośrednio obsługiwały klientów. Pracownicy ZUS nie potwierdzą zatem wpływu dokumentów, jeśli ktoś chciałby złożyć je osobiście. Korespondencję można jednak zostawić w specjalnych skrzynkach lub urzędomatach. ZUS zapewnia, że taka dokumentacja jest na bieżąco rejestrowana i rozpatrywana.
Opolski ZUS poważnie traktuje zalecenia służb sanitarnych i nie chce narażać interesantów na gromadzenie się w większych grupach. Stąd czasowo wyłączył sale obsługi klientów z normalnej pracy. Udostępnia za to inne ścieżki kontaktu, w tym nowe numery telefonów dla przedsiębiorców. Apeluje o kontakt telefoniczny i przez Platformę Usług Elektronicznych.
– Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu przez internet za pomocą profilu zaufanego ePUAP bądź korzystając ze strony internetowej swojego banku. Dzięki portalowi PUE można pobrać potwierdzenia ze swoimi danymi zgromadzonymi w ZUS, ale też przekazać elektronicznie wiele wniosków – wyjaśnia naczelnik Wydziału Obsługi Klientów w opolskim ZUS Radosław Siczewski.
Dla firm i samozatrudnionych
Opolski ZUS zachęca przedsiębiorców do kontaktu telefonicznego, mailowego oraz przekazywania dokumentów drogą pocztową oraz do specjalnych skrzynek przy placówkach ZUS.
– Zainteresowanie małych firm i osób samozatrudnionych odroczeniem terminu płatności składek czy zwolnieniem z obowiązku ich płacenia jest bardzo duże, dlatego zachęcamy do kontaktu telefonicznego. W każdej naszej placówce w województwie opolskim do dyspozycji przedsiębiorców jest doradca płatnika składek. Nasz ekspert odpowie na pytania dotyczące form pomocy w ramach tarczy antykryzysowej i wyjaśni gdzie i jakie złożyć dokumenty – mówi regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego Sebastian Szczurek.
Kontakt z doradcami do spraw ulg i umorzeń (od 7:00 do 15:00):
- 77 457 74 25 – Oddział w Opolu
- 77 408 77 27, 77 408 7763 – Inspektorat w Nysie
- 77 409 57 02 – Inspektorat w Strzelcach Opolskich
Kontakt z doradcami płatnika składek (od 7:00 do 15:00):
- 77 451 74 44, 77 451 17 95 – Oddział w Opolu
- 77 410 41 06 – Biuro Terenowe w Namysłowie
- 77 404 01 18 – Inspektorat w Brzegu
- 77 471 02 62 – Inspektorat w Głubczycach
- 77 405 66 54 – Inspektorat w Kędzierzynie-Koźlu
- 77 407 00 11 – Inspektorat w Kluczborku
- 77 408 77 03 – Inspektorat w Nysie
- 34 350 94 36 – Inspektorat w Oleśnie
- 77 406 51 52 – Inspektorat w Prudniku
- 77 409 57 09 – Inspektorat w Strzelcach Opolskich
W sprawach dotyczących wsparcia przedsiębiorców w ramach Tarczy Antykryzysowej można się również kontaktować pod numerami telefonów:
- 22 290 87 02 (od 7:00 do 15:00)
- 22 290 87 03 (od 7:00 do 15:00)
Dla emerytów, rencistów i ubezpieczonych
Klienci ZUS, którzy chcą przekazać wnioski, dokumenty i formularze mogą to zrobić tradycyjną drogą pocztową, zostawić w specjalnych skrzynkach dostępnych przed każdą salą obsługi klientów.
– W wybranych placówkach w naszym regionie dostępne są urzędomaty, czyli w samoobsługowe urządzenia, w których także można zostawić korespondencję do ZUS. Z tego rozwiązania mogą skorzystać klienci w Opolu, Głubczycach, Kędzierzynie-Koźlu, Kluczborku, Nysie i Prudniku. Zapewniamy, że dostarczenie wniosków, pism i formularzy tą drogą jest całkowicie bezpieczne i nie ucierpi na tym termin rozpatrzenia konkretnej sprawy. Korespondencja ze specjalnych skrzynek i urzędomatów jest systematycznie wyjmowana i przekazywana do rozpatrzenia – dodaje Radosław Siczewski.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS