A A+ A++

16 miesięcy po prezentacji MAZa 6440RR, dzisiaj dział sportu przedstawi zarządowi fabryki drugi egzemplarz rajdowej ciężarówki z “nosem”. Pojazd z zewnątrz nie różni się od poprzednika, jednak spore zmiany wprowadzono w silniku.

MAZ kooperuje silnikowo z czeską firmą Buggyra. 12,5-litrowe jednostki napędowe Gyrtech G-13 z blokiem Caterpillara, są przygotowywane w Rudnicach nad Łabą. Białorusini uznali, że przegrana z Kamazem w styczniowym Dakarze wynikała przede wszystkim ze słabszego silnika. W poprawionej wersji zmieniono wałek rozrządu, turbosprężarkę i oprogramowanie. Moc maksymalna przekroczyła 1000 KM. 

Pierwszy test miał stanowić Morocco Desert Challenge, jednak ośmioetapowy maraton został przełożony na wrzesień. Zespół MAZ-a zgłosił się zatem na majową rundę mistrzostw Rosji w rajdach terenowych – Zołoto Kagana. Impreza w obwodzie astrachańskim również zmieniła termin na późniejszy. Do debiutu nowej białoruskiej ciężarówki może zatem dojść dopiero w Silk Way Rally.

Równolegle prowadzony jest projekt MAZ-a z chińską firmą silnikową Weichai Group. Turbodiesel Weichai zamontowano w poprzedniej wersji rajdowego MAZa – 5309RR. Od roku trwają testy. Strona chińska poprawia silnik, ale ostatnio projekt został wstrzymany. Z powodu pandemii koronawirusa zamknięto fabrykę w Weifang.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZakaz korzystania z Piasków i parków
Następny artykułSejsmologia zyskuje na epidemii. Zrobiło się ciszej