A A+ A++

Pandemia wirusa COVID-19 powoduje, że deweloperzy muszą nowatorsko podchodzić do procesu zakupu mieszkania. Największe firmy mieszkaniowe w Polsce zdecydowały się na wprowadzenie możliwości dokonywania rezerwacji mieszkań on-line, bez konieczności spotkania z przedstawicielem dewelopera. Wydaje się, że wykorzystywane rozwiązania wejdą na stałe do oferty firm deweloperskich, pozwalając oszczędzić czas i papier.

Autor: housemarket.pl 01 kwietnia 2020 20:40

Wirtualny kontakt z doradcą

– W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów i pracowników, w obecnej sytuacji chcemy udostępnić jak najwięcej usług i funkcjonalności online. Naszym celem jest, żeby takie spotkanie online w formie wideorozmowy było jak najbardziej zbliżone do tradycyjnego spotkania w biurze sprzedaży mieszkań, a także żeby sam proces był maksymalnie prosty, również dla tych osób, które nie są biegłe w korzystaniu z nowych technologii – mówi Mirosław Kujawski, członek zarządu Develii.

Pierwszym krokiem do realizacji transakcji jest ustalenie i negocjacja warunków z doradcą klienta. Może odbyć się to elektronicznie, mailowo lub poprzez wideochat, co cenią osoby, dla których ważny jest kontakt wzrokowy. Klient Develii będzie mógł połączyć się z doradcą w celu wideorozmowy poprzez udostępniony w mailu link. Podczas spotkania online doradca będzie mógł udostępnić klientowi swój pulpit, co umożliwi wygodne omówienie rzutu mieszkania czy planu zagospodarowania. 

Murapol korzysta do kontaktów z klientami z aplikacji, której użycie przez klienta nie wymaga żadnych instalacji po jego stronie. Termin wideo-rozmowy zostaje wcześniej umówiony z klientem na dogodną dla niego porę, a w trakcie jej trwania zostaje mu przedstawiona, poza ofertą mieszkaniową, procedura umożliwiająca zdalne zawarcie umowy rezerwacyjnej.

– Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów chcących nabyć mieszkanie, zachowując przy tym wszelkie środki ostrożności w tych szczególnych okolicznościach, a jednocześnie mając świadomość znaczenia kontaktu wzrokowego klient-doradca, postawiliśmy do dyspozycji nabywców narzędzie umożliwiające wideo-rozmowę. Podczas takiego wideo-spotkania doradca przekazuje klientowi informacje o sposobie zdalnego zawarcia umowy rezerwacyjnej na wybrany przez niego lokal  – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol.

Z kolei BPI Real Estate Poland chwali się, że stawia na proste i sprawdzone technologie, zaś kontakt poprzez wirtualne biura sprzedaży z przedstawicielami handlowymi nie wymaga instalacji dodatkowych aplikacji i jest możliwy z dowolnego urządzenia – komputera osobistego, smartphone’a lub tabletu. 

– Dbając o bezpieczeństwo przenieśliśmy pracę biur sprzedaży do sieci, gdzie zainteresowanie naszą ofertą pozostaje na wysokim poziomie. Możliwość udziału w wirtualnym spotkaniu spotkało się z zainteresowaniem naszych klientów – mówi Wojciech Smolak, dyrektor sprzedaży i marketingu BPI Real Estate Poland. Projekty firmy są sprzedane w ponad 80 proc.

Deweloperzy korzystają z rozwiązań PropTechu do podpisywania umów rezerwacyjnych

Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy rezerwacyjnej. Develia umożliwiła klientom podpisanie umowy rezerwacyjnej poprzez pocztę elektroniczną. Klient będzie potwierdzał zapoznanie się z umową i akceptację jej warunków mailowo. Dodatkowo, wrocławski deweloper wydłużył okres obowiązywania umowy rezerwacyjnej do dwóch miesięcy. Dotychczas była podpisywana maksymalnie na dwa tygodnie.

Natomiast Echo Investment współpracując z Asseco Data Systems i Samsung Electronics Polska wdrożyło system wykorzystujący technologię biometrii i urządzenia mobilne, który pozwala na pełną elektronizację tego procesu. Eliminuje to konieczność podpisywania papierowej wersji dokumentów podczas spotkania z doradcą.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNTC: Przypominamy WAŻNE NUMERY!
Następny artykułObwodnica Witomina coraz bliżej