Koronawirus: pakiet pomocowy dla przedsiębiorców – aktualizacja 2 kwietnia
Czasowe obniżenie stawek najmu lokali komunalnych
Obniżka czynszów miejskich lokali o 90% – taką decyzję podjął prezydent Tomasz Budasz, w związku z trwającą epidemią koronawirusa. Ma ona pomóc załagodzić straty finansowe, jakie ponoszą najemcy zmuszeni do zamknięcia lub zawieszenia działalności swoich firm.
Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Gniezna z 26 marca, w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, stwarzającego zagrożenie funkcjonowania najemców zasobu użytkowego Miasta, obniżka stawki najmu, co obowiązywać będzie od 1 do 30 kwietnia. Obniżenie nie dotyczy garaży, placów, ogrodów i powierzchni reklamowych.
Wynajmujący miejskie lokale nie będą musieli składać żadnych dodatkowych wniosków – stawka za ten okres zostanie obniżona automatycznie.
—
W związku z koronawirusem, prawdopodobne jest, że niektórzy z gnieźnieńskich przedsiębiorców mogą mieć problemy z terminową zapłatą miejskich podatków. Dlatego, decyzją Prezydenta, Miasto Gniezno przewidziało możliwość odroczenia terminu płatności podatku od nieruchomości, rozłożenia podatku od nieruchomości na raty, oraz umorzenia ewentualnych odsetek narosłych od niezapłaconego podatku.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, po zakończeniu terminu na jaki podatek od nieruchomości został odroczony lub rozłożony w czasie, zakładamy możliwość częściowego lub całościowego umorzenia powstałych w ten sposób zaległości.
Aby skorzystać z możliwości odroczenia lub rozłożenia na raty należy wypełnić poniższe dokumenty:
- Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku od nieruchomości lub zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę (dot. osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej).
Prosi się także o dopisanie na wniosku informacji o klasie działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności – PKD). Wzór wniosku dostępny jest w załączeniu.
Załączniki do wniosku:
- Wszelkie dokumenty potwierdzające negatywny wpływ epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 na prowadzoną działalność gospodarczą (chodzi np. o załączenie porównania obrotu za tożsamy okres w poprzednim roku).
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis wg wzoru ustalonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zmianami).
- Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis.
Dodatkowo, w przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28.12.2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 233).
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa to 17,00 zł. Opłatę należy uiścić na numer rachunku bankowego Gminy Miasto Gniezno: Bank Spółdzielczy w Gnieźnie 18 9065 0006 0000 0000 6956 0005.
Tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy.
Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej.
Złożenie wniosku o odroczenie terminu płatności należności podatkowych lub rozłożenia jej na raty jest bezpłatne.
W razie pytań, można kontaktować się z Referatem Podatków i Opłat Lokalnych pod numerem: 61 426 04 32 oraz adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wniosek wraz z załącznikami można przesyłać za pomocą skrzynki podawczej ePUAP, lub w formie tradycyjnej dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Gnieźnie.
Dodatkowym wsparciem jakie oferuje Miasto Gniezno jest ułatwienie komunikacji pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Przedsiębiorcy którzy poszukują kooperantów, kontaktu do przedsiębiorców innych branż bądź nowych kanałów dystrybucji, takie potrzeby mogą zgłaszać za pomocą dedykowanej skrzynki mailowej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz pod numerem telefonu: 61 426 04 20.
Załączniki:
Oświadczenie – pomoc de minimis [37 KB]
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis [146.25 KB]
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku i zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę [68.22 KB]
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS