Jak można było przewidywać, nie brakowało ofert w przetargu na budowę zachodniej obwodnicy Grodziska. Złożyło je sześciu poważnych graczy na rynku budowlanym. Co ważne – każda mieści się w budżecie zakładanym na inwestycję.
Procedurę otwarcia ofert Mazowiecki Zarząd Dróg w Warszawie przeprowadził za pośrednictwem transmisji na YouTubie. Wszystko przebiegło jednak sprawnie i zgodnie z procedurą. Zamawiający – MZDW – przeznaczył na inwestycję bez mała 193 mln zł. Prócz ceny, dwoma innymi kryteriami były długość udzielonej rękojmi oraz doświadczenie kierownika budowy przy podobnych inwestycjach.
Przy wyborze wykonawcy decydująca może się okazać cena, ponieważ każda z sześciu firm w owych dwóch kryteriach zaproponowała te same warunki – 60 miesięcy rękojmi i kierownika budowy z doświadczeniem przy trzech podobnych inwestycjach. Jak zatem kształtują się zaproponowane ceny? Najniższą zaoferowała firma Strabag z siedzibą w Pruszkowie – prawie 145,6 mln zł; warszawskie konsorcjum firm Polimex Mostostal i Polimex Infrastruktura wyceniło swe usługi na 148,7 mln zł; stołeczny Budimex SA zażyczył sobie prawie 157 milionów.
Kolejne oferty pod względem wysokości ceny należą do konsorcjum firm Firm Faber Polska i SP Sine Midas Stroy z Warszawy – prawie 160,5 mln zł; Skanska SA zaproponowała cenę 166,2 mln zł, a firma Intop Warszawa wyceniła inwestycję na prawie 181 mln zł.
Wykonawca przeprowadzi najpierw roboty przygotowawcze, ziemne i wykopowe, wybuduje systemy odwodnieniowe przygotuje cały korpus drogowy, wykona podbudowę nawierzchni, położy warstwę ścieralną, całość wykończy, ustawi oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu, wybuduje ciągi piesze i pieszo-rowerowe, tam gdzie przewiduje to projekt. W specyfikacji ujęto również budowę trzech ronda: w ciągu ul. Logistycznej w strefie przemysłowej, na przecięciu ul. Orlicz-Dreszera w Kozerach oraz na Radziejowickiej w Kałęczynie.
Obwodnica w ciągu drogi wojewódzkiej 579 będzie miała niespełna 7,5 kilometra i przebiegnie od autostradowego węzła Grodzisk Mazowiecki przez Natolin, Chlebnię, Chrzanów Duży, Wólkę Grodziską, Kozery, Kozerki i Kałęczyn. Za strefą przemysłową w Chlebni droga zacznie omijać Grodzisk Mazowiecki od zachodu.
Drogowcy prognozują, że w połowie roku podpisana zostanie umowa z wykonawcą, a w 2022 inwestycję będzie gotowa – okres realizacji zadania na wynieść maksymalnie 27 miesięcy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS