Częstochowa wydłużyła konsultacje planu sieci stacji ładowania
03.04.2020r. 15:57
Przepisy ustawy o elektromobilności zobowiązują miasto, aby na koniec grudnia br. znajdowało się w nim co najmniej 100 ogólnodostępnych punktów ładowania; obecnie jest ich 11.
Częstochowski projekt budowy sieci stacji ładowania opiera się na danych z grudnia ub. roku, zgodnie z którymi działało tam wówczas 11 sprawnych punktów ładowania. Ponieważ nie było informacji, aby do końca roku miało tam działać 100 takich miejsc, stąd ustawowy obowiązek sporządzenia przez miasto planu budowy tej infrastruktury.
W Częstochowie odpowiedzialny za przygotowanie planu jest wydział inwestycji i zamówień publicznych magistratu. W grudniu i styczniu jego pracownicy przeprowadzili szereg spotkań i uzgodnień, m.in. z operatorem systemu dystrybucyjnego, spółką Tauron Dystrybucja, który zgodnie z przepisami będzie realizatorem planu.
Do końca września powstać mają stacje ładowania o mocy normalnej, m.in. przy Hali Sportowej Częstochowa (cztery punkty ładowania), przy Miejskim Zarządzie Dróg czy przy urzędzie miasta (po dwa punkty). Stacje dużej mocy (jeden punkt 43 kW i dwa punkty 50 kW) przewidziano do końca roku przy Rynku Wieluńskim oraz przy ul. Kiedrzyńskiej (centrum handlowe Promenada).
Zgodnie z ustawą o elektromobilności, w miastach o liczbie mieszkańców wyższej, niż 150 tys., w których zarejestrowanych jest co najmniej 95 tys. samochodów, a na 1 tys. mieszkańców przypada ich co najmniej 400 – na 31 grudnia 2020 r. powinno być zainstalowanych co najmniej 100 punktów ładowania w ogólnodostępnych stacjach.
Częstochowa spełnia ten warunek: na koniec 2018 r. liczyła ona 222 tys. mieszkańców, a na jej terenie zarejestrowanych było nieco ponad 125 tys. samochodów – co daje ponad 560 pojazdów na 1 tys. mieszkańców.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS