O wydłużeniu trasy “Pestki”, czyli Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) w kierunku północnym i południowym mówi się w Poznaniu od dłuższego czasu. Jednym z największych problemów, wskazywanych zarówno przez samorządowców, społeczników, jak i polityków różnych opcji politycznych, jest brak środków na pokrycie kosztów tak dużej inwestycji.
Dziś na konferencji prasowej w Poznaniu wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild, który jest także pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego zaznaczył, że “wydłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju może zostać projektem komplementarnym CPK”.
Wiceminister przypomniał, że Centralny Port Komunikacyjny jest projektem ogólnopolskim, na którym skorzystać mogą również lokalne samorządy. Podkreślił, że przykładem takich korzyści jest m.in. rozbudowa węzła poznańskiego.
Wild tłumaczył, że rozbudowa węzła poznańskiego może zostać “w bardzo prosty sposób połączona z rozbudową »Pestki«”. Tramwaj wówczas – jak mówił – “może stać się w wyniku rozbudowy węzła, tramwajem dwusystemowym, korzystającym po części z tras kolejowych, zwiększającym skokowo dostęp do transportu nie tylko mieszkańców Poznania, ale i mieszkańców podpoznańskich miejscowości”.
Wiceminister zaznaczył jednak, że aby koncepcja wydłużenia PST mogła zostać projektem komplementarnym CPK, niezbędna jest decyzja i deklaracja władz miasta Poznania.
Wild tłumaczył, że “projekt CPK, czyli projekt węzła oraz systemu transportu, który jest przewidziany w ustawie o CPK, a wcześniej w koncepcji przyjętej przez rząd pod koniec 2017 roku, zakłada powstanie tzw. inwestycji towarzyszących”.
– W inwestycjach towarzyszących przedmiotem indywidualnych konsultacji jest to, w j … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS