A A+ A++
Sklepy oferujące sprzedaż produktów żywnościowych online przeżywają prawdziwe oblężenie. fot. 123RF/ twinsterphoto

Prawie we wszystkich sklepach oferujących dowóz zakupów spożywczych do domu brakuje aktualnie wolnych terminów dostaw – i nie chodzi o poszczególne dni, a o najbliższe tygodnie. To wynik wzmożonego zainteresowania e-zakupami spowodowany ogłoszeniem epidemii koronawirusa.

Gdy koronawirus pojawił się w Polsce, ludzie ruszyli tłumnie do sklepów, które przez kilka dni przeżywały prawdziwe oblężenie. Dziś sytuacja się unormowała, w osiedlowych sklepach spotkać można pojedyncze osoby, a i duże sieci marketów nie są już tak oblegane.

Alternatywą dla klasycznych zakupów wydają się zakupy online. Część sklepów od dłuższego czasu oferuje możliwość zakupów artykułów spożywczych z dostawą do domu. Okazuje się jednak, że w aktualnej sytuacji liczba zamówień jest tak duża, że na dostawę trzeba czekać nie tyle dnie, co tygodnie.

Jedzenie na telefon – Gdańsk, Gdynia, Sopot

W dużych sieciach brak wolnych terminów dostawy

Przetestowaliśmy kilka dużych sieci działających w Trójmieście i oferujących e-zakupy. W praktyce nigdzie nie udało nam się zamówić wszystkich interesujących nas produktów.

W Tesco musieliśmy najpierw stworzyć konto. Dopiero po rejestracji pokazano nam dostępne terminy realizacji zamówień. Czy raczej terminy niedostępne – w ciągu najbliższych trzech tygodni nie było ani jednego wolnego.

Tesco - w najbliższych trzech tygodniach terminów brak.
Tesco – w najbliższych trzech tygodniach terminów brak.

W Piotrze i Pawle rejestrować się nie musieliśmy – terminarz dostaw był dostępny także dla niezalogowanych osób. Niewiele to jednak zmieniało, bo wolnych terminów po prostu nie było.

Piotr i Paweł - tu także brak wolnych terminów.
Piotr i Paweł – tu także brak wolnych terminów.

Na stronie sieci Leclerc przywitał nas z kolei komunikat o tym, że ze względu na ogromne zainteresowanie możliwość rezerwacji terminów pojawia się codziennie o północy, jednak sieć nie gwarantuje, że zamówienie zostanie zrealizowane. Mimo wszystko próbowaliśmy się zarejestrować. Udało się po dłuższym czasie (wcześniej wyskakiwał błąd), skompletowaliśmy zamówienie… po czym zobaczyliśmy komunikat: “brak dostępnych terminów dostawy w ciągu najbliższych 7 dni”.

Leclerc informuje o rezerwacji terminów codziennie... o północy.
Leclerc informuje o rezerwacji terminów codziennie… o północy.

Część sklepów – jak Auchan czy Carrefour – w ogóle nie przewidywało możliwości dostawy na wskazane przez nas gdyńskie i gdańskie adresy. Przy czym pierwsza z tych sieci od razu, na głównej stronie, informowała, że aktualnie dostawa zakupów możliwa jest tylko w Warszawie i okolicach.

Udało nam się kupić warzywa i owoce

Nieco lepiej wygląda sytuacja w przypadku mniejszych sklepów. W Lilu Fruits (dostawy realizowane są także do Gdyni) zamówiliśmy warzywa i owoce (sklep oferuje także pieczywo i nieco nabiału). Zamówione przez nas produkty zostały dowiezione do domu następnego dnia.

Gdański Lilu Fruits był jedynym sklepem, gdzie udało nam się skutecznie zrobić zakupy spożywcze online.
Gdański Lilu Fruits był jedynym sklepem, gdzie udało nam się skutecznie zrobić zakupy spożywcze online. mat. prasowe

Z kolei serwis dodomku.pl zajmujący się wyłącznie zakupami online informuje o trzydniowych opóźnieniach dostaw, zarazem zastrzegając jednak, że w magazynach pozostał niewielki wybór produktów.

Koronawirus w Trójmieście – wiadomości, raporty, forum

Specjalne godziny zakupów i pomoc dla seniorów

Rozwiązania mające pomóc w zwykłych zakupach seniorom, czyli osobom po 65 roku życia, wprowadziły za to dwie duże sieci marketów: TescoBiedronka. Pierwsza z tych sieci wprowadziła specjalne godziny zakupów dla seniorów.

– Jednym z naszych działań jest specjalna godzina zakupów dla osób z grupy podwyższonego ryzyka, a w szczególności seniorów. Chcemy, by codziennie, od godziny 9 do 10, osoby starsze miały możliwość zrobienia bezpiecznych i sprawnych zakupów – poinformowali w specjalnym komunikacie przedstawiciele sieci Tesco.
Biedronka z kolei poinformowała, że seniorzy mają pierwszeństwo jeżeli chodzi o wejście do każdego sklepu sieci w pierwszej godzinie jego otwarcia oraz – tu już bez obostrzeń – przy podejściu do kasy.

Dodatkowo sieć uruchomiła akcję “Czas na pomaganie seniorom 65+”. W sklepach zostaną umieszczone specjalne skrzynki i gotowe do wypełnienia formularze. Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać, może wypełnić taki formularz i zostawić w skrzynce. Wolontariusze będą mogli robić bezpieczne zakupy dla seniorów, którzy zapłacą za nie dopiero przy dostawie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKolarstwo: Jeden wielki Tour zamiast trzech wielkich wyścigów?
Następny artykułStrażacy organizują zbiórkę na rzecz Szpitala Puckiego