A A+ A++

YouTube i Amazon informują, że w obliczu wzmożonego ruchu internetowego (co ma związek z faktem, że podczas epidemii koronawirusa użytkownicy tego medium spędzają więcej czasu przed ekranami komputerów), podjęły decyzję o obniżeniu jakości ich przekazów wideo dostępnych w Europie.

Wcześniej na prośbę Unii Europejskiej podobną decyzję podjął inny dostawca tego typu usług. Mowa o firmie Netflix, której zasoby wideo udostępniane europejskim użytkownikom mają również obniżoną jakość.

W ostatnich tygodniach ruch internetowy na całym świecie rośnie w błyskawicznym tempie, ponieważ miliony ludzi pracuje obecnie zdalnie siedząc w domu, albo odpoczywa oglądając filmy oraz różnego rodzaju programy rozrywkowe.

Zobacz również:

Firma Akamai (główny dostawca usług zapewniających dostęp do chmur) poinformowała niedawno, że w ostatnim czasie ruch internetowy zwiększył się o 50%. Według analityków blisko 70% tego ruchu generują aplikacje transmitujące dane wideo. Dlatego obniżenie jakości przesyłanych strumieniowo obrazów wideo pozwoli uniknąć problemów związanych z brakiem dostępu do internetu.

Przekazy wideo oferowane przez obie firmy użytkownikom zamieszkujących kraje Unii Europejskie (oraz Wielką Brytanię) będą miały przez 30 dni od daty przyjęcia tej regulacji domyślnie niską rozdzielczość (Standard Definition), dzięki czemu mówiąc kolokwialnie internet nie zapcha się i nie zacznie w pewnym momencie odmawiać świadczenia usług, co byłoby dużo gorsze niż niedogodność związana z faktem, że obraz ma mniejszą rozdzielczość.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPodczas kwarantanny poszedł po…alkohol
Następny artykułMiasto przeznacza kolejne środki na walkę z koronawirusem