Wyjątkowa sytuacja wymaga wyjątkowych działań, dlatego Biedronka i Lidl wprowadzają w swoich sklepach specjalne rozwiązania. Wszystko po to, aby zapewnić Polakom stały dostęp do produktów spożywczych i higienicznych, przy jednoczesnym zadbaniu o bezpieczeństwo pracowników i klientów.
W związku z aktualną sytuacją Biedronka skróci godziny pracy sklepów w całym kraju – placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8:00 do 20:00. Zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdej placówce, nie później jednak niż do 23 marca.
Jedną z pierwszych nowości w sklepach Biedronka będą nawilżane chusteczki Dada przy sklepowych kasach i podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów w strefie wejścia. Ponieważ dostępność środków dezynfekujących jest ograniczona na rynku, podajniki będą wprowadzane do sieci stopniowo.
Żeby ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni.
— Nasze sklepy pozostają otwarte, a dostawy są realizowane na bieżąco. Aby maksymalnie zatroszczyć się o jak największe bezpieczeństwo klientów i pracowników, zastosujemy nowe, konkretne rozwiązania. Warto jednak pamiętać, że odniosą one skutek tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy się stosować do zasad bezpieczeństwa. Wierzymy, że wspólnie poradzimy sobie w tej nowej niełatwej sytuacji — podkreśla Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka.
Już teraz w Biedronce na tablicach informacyjnych znajdują się plakaty przygotowane przez PZH, które pokazują podstawowe zasady bezpieczeństwa. Wskazówki są przekazywane również za pomocą systemu głosowego w sklepach.
Pracownicy sieci Biedronka już wcześniej zostali wyposażeni w niezbędne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa – w sklepach pojawiły się plakaty, a także uruchomiono specjalną infolinię. Już teraz osoby zatrudnione w sklepach mają też dostęp do żeli dezynfekujących, a na zapleczach od dawna są certyfikowane mydła mające właściwości dezynfekujące. Aby jeszcze bardziej podnieść komfort ich pracy, sieć udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki. Biedronka planuje też montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych – realizacja tego planu będzie przebiegała stopniowo i jest ściśle związana z dostępnością na rynku tego typu rozwiązań.
Również zarząd Lidl Polska poinformował, że na bieżąco podejmuje decyzje mające zapewnić bezpieczeństwo klientom i swoim pracownikom.
“Pracujemy m.in. nad przezroczystymi osłonami pleksi, ochraniającymi pracowników w strefie kas, i nad wyznaczeniem na podłodze linii kas miejsca obsługi klienta z zachowaniem bezpiecznej odległości.
Obecnie w każdym naszym sklepie i biurze Lidl Polska dostępne są środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk.
Dodatkowo dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić nieprzerwany dostęp do zakupów w naszej sieci. Dostawy produktów odbywają się codziennie, a sklepy czynne są w standardowych godzinach.
Jednocześnie przypominamy o zachowywaniu bezpiecznej odległości między ludźmi, minimum 1,5 m.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS