Opony rowerowe, które znamy pod marką CST są produkowane przez przedsiębiorstwo Cheng Shin Rubber Industry Co. Tajwańska firma wytwarza ogumienie od 1967 roku i jest największym producentem opon rowerowych na świecie. Poza branżą rowerową w której Cheng Shin sprzedaje opony pod swoimi markami – CST i Maxxis – firma produkuje też ogumienie dla innych brandów, a także opony do innych typów pojazdów kołowych. Jeszcze kilka lat wstecz CST celowało głównie w rynek ogumienia do rowerów budżetowych, natomiast w ciągu ostatnich lat firma mocno skoncentrowała się również na segmencie premium. Cheng Shin Tire współpracuje z kolarzami zawodowymi – sponsoruje m.in. drużynę MTB Barta Brentjensa, czy choćby polską ekipę CST 7R MTB Team. Wspiera też drużyny szosowe. Oczywiście nie tylko w celach marketingowych, bo riderzy sponsorowani są jednocześnie testerami. Ich uwagi są brane pod uwagę przy projektowaniu nowych opon oraz zmianach w konstrukcji prototypów, nim do sprzedaży trafi ostateczny, gotowy model. Wszystko po to, żeby finalny produkt jak najlepiej dostosować do potrzeb użytkownika. Wprawni obserwatorzy na pewno zauważyli, że zarówno na krajowej scenie maratonów i wyścigów XC, jak również na światowych imprezach, ogumienie CST jest mocno widoczne. Wśród sukcesów osiągniętych przez zawodników wspieranych przez tajwańską markę znajdziemy chociażby dwukrotne zdobycie tytułu Mistrza Polski w Maratonie MTB Elity przez Dariusza Batka – zawodnika CST 7R MTB Team. Pośród szerokiej palety opon CST znajdziemy ogumienie do każdego typu roweru. Od podstawowych, tanich i wytrzymałych na przebiegi modeli, po te zaawansowane i dopracowane pod kątem właściwości jezdnych. Poniżej prezentujemy Wam kilka całkiem nowych modeli, które wkraczają do oferty na sezon 2020, a także przypominamy parę najważniejszych z naszego punktu widzenia opon, które w ofercie CST są już nieco dłużej.XC / Maraton i TrailZaczynamy od ogumienia do ścigania się w maratonach MTB i wyścigach XC. Najszybszą i najlżejszą oponą w kolekcji jest CST B-Trail. Bardzo niski bieżnik w środkowej części zapewnia minimalne opory toczenia oraz sporą powierzchnię kontaktu z twardymi i suchymi przeszkodami – kamieniami, czy korzeniami. Mimo dość łysej górnej części bieżnika, klocki boczne są znacznej wysokości i zapewniają pewność w zakrętach na większości typów podłoża. Co podkreśla producent, opona doskonale sprawdza się na suchych nawierzchniach, a jej atutem jest niska masa. W wersji 29×2,25” waży jedynie 505 g. To rewelacyjny wynik, zważywszy, że mówimy o oponie w wersji EPS, czyli z wbudowaną wkładką antyprzebiciową. Zwijany B-Trail nadaje się do tubelessowania i ma znikome opory toczenia, a przy niższym ciśnieniu oferuje też dobrą trakcję. To cechy, które zadowolą nawet najbardziej wymagających zawodników. Model przypadł do gustu szczególnie Dariuszowi Batkowi, który używa jej na około 70% wyścigów, a wspomniane wyżej tytuły Mistrza Polski wywalczył właśnie na B-Trailch. Zapytany o ich zalety, zawodnik podkreśla zaawansowaną konstrukcję – bardzo gęsty oplot (aż 170 TPI) i trójskładnikową mieszankę, które sprawiają, że opona doskonale układa się do terenu. Swego czasu, mieliśmy okazję je sprawdzić, zapraszamy do lektury testu tego ogumienia: TEST: CST B-TRAIL – WYŚCIGOWA OPONA MTB. Model występuje też w rozmiarze 26×2,1”, 27,5×2,25” oraz w tańszej opcji na drucie w plusowym rozmiarze 27,5×2,6”. Kolejnym modelem stworzonym do ścigania się w MTB jest CST Jack Rabbit II. To wciąż szybka i lekka opona, która ma jednak wyraźnie agresywniejszą rzeźbę bieżnika. To typowa opona na maratony MTB, gdzie spotkamy bardzo zróżnicowane nawierzchnie. Często na jednym wyścigu może być sucho, kamieniście i błotniście zarazem. Jack Rabbit II zaliczyć można do opon uniwersalnych, idealnych na suche warunki, ale dających sobie radę również w błocie. Podobnie sądzą zawodnicy sponsorowani przez CST, bo obserwując ich rowery, właśnie ten model dostrzeżemy najczęściej. Do ścigania się najczęściej wybierana jest wersja 29×2,25” 3C EPS – wykonana z trójskładnikowej mieszanki i wzmocniona opona waży jedynie 560 gramów. Dla fanów tuningu wagowego dostępna jest też lżejsza wersja bez EPS, która w identycznym rozmiarze waży jedynie 460 g. Dostępny jest również wariant z oplotem 60 TPI oparty o dwuskładnikową mieszankę gumy Dual Compound (wszystkie opony CST z segmentu premium mają przy 60 TPI właśnie dual compound) – to dobry model po prostu do jazdy po górach w suchych warunkach – waży więcej niż powyższe wyścigowe wersje, ale znacznie wolniej się ściera i ma wyraźnie grubszą konstrukcję o jeszcze większej odporności na przebicia. Występuje w przepięknej wersji Skin Wall – to nowość na 2020, z beżowo-brązowymi bocznymi ściankami opony. W ubiegłym sezonie testowaliśmy wyścigową wersję tego modelu: TEST: OPONY MTB CST JACK RABBIT II 3C EPS. Na najcięższe maratonowe warunki, albo zwyczajnie do agresywniejszej jazdy po górach, dedykowany jest model CST Patrol. Opona z uniwersalnym wzorem bieżnika o wyraźnie większych i bardziej oddalonych klockach na środku i podwyższonych bocznych. Patrole umożliwiają pewną i bezpieczną jazdę w zróżnicowanych warunkach. CST dodaje, że centralnie umieszczone klocki są ścięte w sposób zmniejszający opór toczenia, a boczne, agresywne klocki zapewniają doskonałą przyczepność na zakrętach na każdej nawierzchni. Model Patrol występuje w wielu rozmiarach – na koła 26, 27,5 i 29”. Jako przykład wagowy niech posłuży popularna wersja 29×2,25” TLR z wkładką EPS – to mocna konstrukcja o bardzo grubych ściankach, a jej waga wynosi 705 gramów. W linii Patrol mamy też nowość – wersję 27,5×2,8” – plusowa opona powinna sprawdzić się idealnie w e-bike’ach.Gravel i CXWśród modeli do przełajów i graveli ciekawą oponą jest CST Pika. Występuje ona zarówno w szerokości 32 mm, dedykowanej do przełajów, jak również 38 oraz 42 mm do rowerów szutrowych. Jej bieżnik stanowi połączenie szybkości z przyczepnością. Środkowe klocki o dość zwartej budowie stawiają niskie opory, zapewniają dobre toczenie i utrzymywanie wysokich prędkości, natomiast rzadsze skrajne zapewniają pewne trzymanie boczne w zakrętach oraz łatwe oczyszczanie się z błota. Opona wyposażona jest we wkładkę antyprzebiciową EPS. Występuje w wersjach drutowych oraz zwijanych, a nowością na 2020 jest wariant Skin Wall TLR. Modny kolor ścianek bocznych i możliwość ztubelessowania czynią z tego modelu interesującą oponę do gravela, który ma sprawnie podróżować głównie po mniej przyczepnych nawierzchniach, bez utraty szybkości. W ofercie jest też nowy model przeznaczony do rowerów szutrowych – CST Tirent. Opona od A do Z stworzona z myślą o gravelu. Występuje w rozmiarze 700x40mm i jest doskonałą opcją do szybkiego i komfortowego przemieszczania się po szutrach. Środkowa część bieżnika jest wypełniona małymi, bardzo gęsto rozstawionymi klockami i zapewnia szybkie toczenie oraz dobre trzymanie się sypkich nawierzchni. Boczne klocki mają aż trzy rzędy i są coraz rzadziej rozstawione im bliżej do skrajnych, największych bocznych klocków. Taka konstrukcja powinna zachowywać się bardzo przewidywalnie i bezpiecznie podczas pokonywania zakrętów w mocnym pochyleniu. 40 milimetrów szerokości to spory balon, który będzie oferował dużo amortyzacji nierówności. Opona jest wzmocniona systemem EPS i występuje w wersji drutowej (510 g) oraz zwijanej, o oplocie 60 TPI i masie 450 gramów. MIASTO / Trekking / E-Bike W ofercie opon do rowerów użytkowych pojawiła się wyjątkowo ciekawa propozycja. CST Sensamo Control, czyli model stworzony specjalnie do jazdy w niższych temperaturach. Producent chwali się, że dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych uzyskano mieszankę, która nie twardnieje pod wpływem zimna. Bardziej elastyczna opona powinna znacznie lepiej trzymać się zimnej lub zamarzniętej nawierzchni. Bardzo interesujące! Opona jest przeznaczona do jazdy miejskiej i trekkingowej oraz przystosowana swoją wytrzymałością do e-bikeów, które są wspomagane do 25 km/h. Występuje w wersjach: 26×1,75”, 26×2,0”, 28X1*5/8X1*⅜ oraz 700x40C. Płyn uszczelniający do opon i zawory CSTNowość w ofercie to mleczko uszczelniające do opon. Jego zadaniem jest uszczelnienie opon bezdętkowych oraz ewentualna naprawa opony w razie drobnych przebić. Płyn dostępny jest w dwóch opakowaniach: 150 ml oraz 1000 ml. Ogromną zaletą jest brak amoniaku w składzie oraz łatwość czyszczenia opon z zaschniętego mleka. Uzupełnieniem oferty do tubeless ready są aluminiowe wentyle, które również dołączają do oferty w obecnym roku.Strona producenta: www.cstpoland.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS