Poniżej przedstawiamy case study kampanii rekrutacyjnej Google Ads realizowanej przez agencję digital employer branding LoveJob dla Vesuvius Poland.
Postawiliśmy na nowoczesny kanał dotarcia do potencjalnych kandydatów, ponieważ wynika to z ich potrzeb. Stworzyliśmy dwie strategie w Google Ads: kampanię wspierającą rekrutacyjne działania outdoorowe (pozyskiwanie kandydatów na stanowiska produkcyjne) oraz kampanię ogólną z komunikacją wizerunkowo-rekrutacyjną.
Strategia działań online
Docieramy do osób wyszukujących określone informacje w Google za pomocą reklam tekstowych i kampanii graficznych, by generować wartościowy ruch na dedykowanym portalu kariery www.poznajmysie-vesuvius.pl.
Aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu rekrutacyjnego w Google postanowiliśmy wybrać najbardziej efektywne formaty reklamowe. Są to między innymi proste reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania Google oraz reklamy tekstowe typu połączenie, gdzie kandydat może bezpośrednio (z poziomu reklamy) połączyć się z opiekunem rekrutacji. Przygotowujemy również reklamy graficzne wyświetlające się na stronach partnerów Google oraz bezpośrednio w skrzynkach Gmail kandydatów, a także reklamy elastyczne, w których, dzięki sztucznej inteligencji, wybierane są najskuteczniejsze kombinacje treści i obrazów.
Za pomocą reklam remarketingowych (graficznych) powtórnie zwracamy się do osób, które weszły w interakcję ze stroną www. Dzięki temu zwiększamy świadomość marki pracodawcy i skłaniamy do aplikowania na oferty pracy zamieszczone na stronie kariery.
Analiza możliwości dotarcia do grupy docelowej
Nasza wstępna analiza rozpoznawalności marki w Google – w kontekście zainteresowania pracą – polega na sprawdzeniu miesięcznej liczby zapytań o Vesuvius. Ponadto sprawdzamy, co najczęściej wpisują kandydaci, szukając pracy na interesujące nas stanowiska.
Po przeprowadzeniu researchu, wybieramy słowa kluczowe: po ich wpisaniu w wyszukiwarkę, kandydatowi wyświetli się reklama zachęcająca do przejścia do strony kariery. Używamy kilku opcji dopasowania wyszukiwanych fraz (ścisłe i przybliżone), aby dopilnować, że żaden potencjalny kandydat nie zostanie przegapiony. Frazą ścisłą jest np. “praca na produkcji” a frazą przybliżoną – “szukam pracy na produkcji Skawina i okolice”.
Ustawienie kampanii
Dla kampanii remarketingowych niezbędne są listy użytkowników. Dzięki tagom (oznaczeniom) zamieszczonym na portalu kariery Vesuviusa, “wyłapujemy” każdego kandydata, który odwiedził stronę kariery i zapisujemy go na liście odbiorców. Te listy możemy później wykorzystać na potrzeby kampanii.
W przypadku kampanii graficznych wyświetlanych na stronach partnerów Google, określamy zainteresowania potencjalnych odbiorców=kandydatów za pomocą inteligentnych mechanizmów Google. Dla kampanii Vesuviusa były to osoby zainteresowane znalezieniem pracy lub stażu, rozwojem kariery i budowaniem CV.
Poza wybranymi frazami kluczowymi i zainteresowaniami, grupa docelowa jest dopasowywana do wybranej lokalizacji, wieku, płci.
Przekaz komunikacyjny
Opracowujemy treści reklam zgodnie z promowaną ofertą pracy, uwzględniamy słowa kluczowe, nie zapominając o CTA (czyli wezwaniu do działania) na końcu reklamy. Poza głównym przekazem, dobieramy rozszerzenia reklamy. Są to dodatkowe informacje zachęcające kandydata do kliknięcia w reklamę i zwiększające jej widoczność na stronie wyników wyszukiwania Google. Dodajemy linki do podstron portalu z ich opisami, numer telefonu do opiekuna rekrutacji, w rozszerzeniu objaśnień rozpisujemy benefity oferowane przez Vesuvius.
Kreacja
Zaprojektowane banery graficzne są spójne ze stroną kariery oraz kampanią outdoor: billboardami i citylightami. Podczas prowadzenia kampanii rekrutacyjnej online na stanowiska produkcyjne przetestowaliśmy różne komunikaty skierowane do potencjalnych kandydatów.
Optymalizacja
Co miesiąc przeprowadzamy kompleksową analizę efektywności kampanii. Obejmuje ona porównanie statystyk, testowanie CTA, śledzenie, które treści i kreacje generują najdłuższy czas spędzony na stronie kariery oraz największą liczbę zrealizowanych konwersji (zgłoszeń aplikacyjnych). Stała optymalizacja reklam owocuje wzrostem współczynnika klikalności oraz większym zaangażowaniem użytkowników na www.
Wyniki kampanii rekrutacyjnej online dla Vesuvius Poland (w okresie 16.09.2019 – 26.02.2020):
- 467 kliknięć w przycisk “Aplikuj” pod ofertą pracy na portalu kariery
- 10 850 użytkowników, którzy dzięki reklamom przeszli na portal kariery
- kanały Paid Search i Display (według danych Google Analytics) generują najbardziej wartościowy ruch na stronie. Dzięki tym kanałom zrealizowano najwięcej konwersji = kliknięć w przycisk “Aplikuj”.
Realizowane działania reklamowe przełożyły się na dobre wyniki rekrutacji na stanowiska produkcyjne, dlatego planujemy rozszerzenie kampanii o nowe grupy docelowe i słowa kluczowe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS