Twórcy filmowi chętnie odbierają nagrody za swoje najlepsze osiągnięcia. Gorzej przychodzi im akceptacja koszmarnie wykonanej pracy. W ubiegłym roku w polskich kinach nie brakowało takich “kwiatków”, co potwierdza długa lista nominacji do Węży, czyli najgorszych polskich filmów.
Już po raz dziewiąty Popkulturowa Akademia Wszystkiego przyzna wyróżnienia dla najgorszych polskich produkcji filmowych minionego roku. Choć bez trudu przyszło im stworzenie listy nominowanych, szacowne gremium przyznaje, że z roku na rok jakość polskich filmów stoi na coraz wyższym poziomie.
“Rok 2019 był świetnym rokiem dla polskiego kina – zarówno tego dobrego, jak i złego. Najlepsze polskie filmy zdobywały popularność i dobrą opinię w kraju i za granicą (aż do nominacji oscarowych włącznie). Te najgorsze czasem (przyznajemy) równie popularne w kinach żerowały na najniższych instynktach, przerażały błędami w filmowym rzemiośle, czasem wręcz obrażały dobry smak fanów kinowej rozrywki” – napisano w uzasadnieniu nominacji.
Zobacz: Łepkowska o “Misz Masz, czyli Kogel Mogiel 3”: “Ciężko mi się to pisało. Miałam wątpliwości”
W tym roku postanowiono zrezygnować z kategorii “Efekt specjalnej troski”, ponieważ nie odnotowano rażących uchybień w tej materii. Zamiast nagrody dla “Żenującego filmu na ważny temat” zostanie wręczone wyróżnienie dla “najgorszego sequela, prequela lub remake’u”.
Najwięcej nominacji, bo aż 11, zdobył film w reżyserii Kordiana Piwowarskiego “Misz masz, czyli Kogel Mogel 3”. Tuż za nim z 8 wyróżnieniami plasuje się “Diablo.Wyścig o wszystko” oraz z 7 “Futro z misia”. O dziwo, produkcje Patryka Vegi zyskały mniejszą uwagę surowych krytyków. “Kobiety mafii 2” otrzymały 6 nominacji, a “Polityka” tylko jedną, dotyczącą szczególnej roli Daniela Olbrychskiego.
Twórcy nie będą mogli odebrać nagrody osobiście, ponieważ tegoroczna gala Węży nie odbędzie się. Wyniki zostaną ogłoszone 1 kwietnia w internecie.
Pełna lista nominowanych:
Wielki Wąż 2020
“Diablo. Wyścig o wszystko” – za cudownie nieudolną wariację na „Szybkich i wściekłych” i namówienie kilku dobrych aktorów, by zagrali tak źle jak tylko potrafią;
” Futro z misia” – za cudowną wycieczkę w filmową przeszłość, gdy żarty były przaśne, a fabuły obciachowe;
“Jak poślubić milionera?” – za opowieść tak sztampową i stereotypową, że bardziej byłoby naprawdę trudniej;
“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3” – za popsucie filmowej legendy i wzorzec złej kontynuacji po latach przerwy;
“Sługi Wojny” – za kino sensacyjne pozbawione sensacji. I sequel, którego nikt nie chciał, ani nie potrzebował (no może poza jego twórcą).
Najgorsza reżyseria
Kacper Anuszewski (“Serce do walki”)
Kacper Anuszewski, Michał Milowicz (“Futro z misia”)
Mariusz Gawryś (“Sługi wojny”)
Michał Otłowski, Daniel Markowicz (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Kordian Piwowarski (“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”)
Najgorszy scenariusz
Paweł Bilski, Olaf Lubaszenko, Michał Milowicz, Kacper Anuszewski (“Futro z misia”)
Mariusz Gawryś, Maciej Strzembosz (“Sługi wojny”)
Ilona Łepkowska (“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”)
Daniel Markowski, Michał Otłowski (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Karolina Szymczyk-Majchrzak (“Jak poślubić milionera?”)
Najgorszy sequel, prequel, remake:
“Kobiety Mafii 2”
“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”
“Sługi wojny”
Najgorsza rola męska
Piotr Adamczyk (“Kobiety Mafii 2”)
Michał Milowicz (“Futro z misia”)
Mikołaj Roznerski (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Mikołaj Roznerski (Fighter)
Przemysław Sadowski (Futro z misia)
Najgorsza rola żeńska
Grażyna Błęcka-Kolska (“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”)
Małgorzata Foremniak (“Jak poślubić milionera?”)
Roma Gąsiorowska (“Całe szczęście”)
Ewa Kasprzyk (“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”)
Karolina Szymczak (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Najgorszy duet na ekranie
Maciej Maleńczuk i wino (“Solid Gold”)
Michał Milowicz i Przemysław Sadowski (“Futro z misia”)
Aleksandra Popławska i Otar Saralidze (“Kobiety mafii 2”)
Katarzyna Skrzynecka i Maciej Zakościelny (“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”)
Karolina Szymczaki Tomasz Włosok (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Występ poniżej talentu
Janusz Chabior (“Kobiety mafii 2”)
Maciej Maleńczuk (“Solid Gold”)
Cezary Pazura (“Diablo. Wyścig o wszystko”)
Zbigniew Wardejn (“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”)
Wiktor Zborowski (“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”)
Najbardziej żenująca scena
Goły tyłek Daniela Olbychskiego (“Polityka”)
Małgorzata Foremniak wykładająca jak podrywać milionerów (“Jak poślubić milionera?)
Dawid Ogrodnik z pluszowym zającem (“Ciemno, prawie noc”)
Piesek liżący penisa (“Misz Masz, czyli Kogel Mogel 3”)
Katarzyna Warnke udzielająca wywiadu – “Dziewczyny, zrywamy pajęczyny” (“Kobiety Mafii 2”)
Najgorszy plakat
“Całe szczęście”
“Diablo. Wyścig o wszystko”
“Fighter”
“Futro z misia”
“Serce do walki”
Najgorszy teledysk okołofilmowy
Bezczel – “Żyć aż do bólu” z filmu “Proceder”
Pectus ft. Kasia Cerekwicka – “Głowę noś do góry” z filmu “Jak poślubić milionera?”
Ania Rusowicz i Sławek Uniatowski – “Szukaj mnie” z filmu “Misz Masz, czyli Kogel Mogiel 3”
Sobota ft. Kabe – “6 rano” z filmu “Kobiety mafii 2”
Mateusz Ziółko i Tabb – “Legiony” z filmu “Legiony”
Najgorszy przekład tytułu zagranicznego
“Dogonić marzenia” – org. “Ride Like a Girl”
“Impostor” – org. “The Hole in the Ground”
“Królowe zbrodni” – org. “The Kitchen”
“Młody geniusz i kłopotliwe wynalazki” – org. “Gaston Lagaffe”
“Na zawsze razem” – org. “Amanda”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS