Mgła tajemnicy i domysłów wokół następcy kultowego Transalpa rozwiewa się coraz bardziej. Brytyjscy dziennikarze dotarli do nowych informacji o CRF 850 L, motocykla, który pozwoli Hondzie konkurować w segmencie turystycznych enduro mniejszych pojemności.
O Hondzie CRF 850 Transalp pisaliśmy niespełna rok temu. W japońskim magazynie pojawiła się wówczas wizualizacja motocykla zbliżonego stylistycznie do CRF 1000 Africa Twin, ale o mniejszej pojemności. W naturalny sposób, przez analogię do historii Hondy, mniejszy brat Afryki od razu skojarzył nam się z Transalpem – niezmiernie popularnym do dziś modelem japońskiego producenta.
Dziś pojawiły się nowe informacje na temat hipotetycznego CRF 850 L. Portal motorcyclenews.com, powołując się na źródła w Hondzie, zasugerował, że trwają prace nad następcą lub rozwinięciem NC750. Planom rozwoju koncepcji nowego Transalpa sprzyja fakt rosnącego zainteresowania segmentem enduro. Tymczasem Honda, oprócz niewątpliwego hitu, jakim jest CRF 1100 Africa Twin, nie ma nic, co mogłoby zaspokoić oczekiwania nabywców Triumpha Tigera 900, Yamahy Tenere 700, czy BMW F 850 GS.
Honda NC 750 X, choć jest motocyklem bardzo udanym, niezawodnym i przez to popularnym, zaprojektowana została jako miejski crossover i w tym segmencie sprawdza się doskonale. Z 17-calowym kołem z przodu i standardowym, drogowym zawieszeniem, nie jest jednak na poważnie brana pod uwagę przez motocyklistów zainteresowanych jazdą po bezdrożach. Podobnie zresztą wygląda sprawa Crosstourera i Crossrunnera, które są typowymi motocyklowymi SUV-ami.
Jak sugerują brytyjscy dziennikarze, nowy Transalp otrzyma silnik o pojemności około 800 cm3 (być może właśnie 850 cm3) i “unikalnej konstrukcji”. Uspokajamy waszą wyobraźnię – nie chodzi o żadne szokujące rozwiązania – cylindry w nowym silniku będą po prostu ustawione niemal pionowo.
CRF 850 L wyposażony zostanie w 21-calowe koło przednie i zawieszenie o skoku pozwalającym na swobodną jazdę w lekkim terenie. Spodziewamy się, że Honda, wzorem CRF 1100 L, zaoferuje dwie wersje motocykla – standardową oraz bogatszą, z większym zbiornikiem i pakietem akcesoriów – Adventure Sports. Kiedy możemy spodziewać się CRF 850 L? Na sto procent nie wiadomo, obstawiamy tegoroczną EICMĘ.
Więcej informacji o motocyklach Hondy znajdziesz na stronie https://www.honda.pl/motorcycles.html
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS