O autorze
W następnej generacji konsol walczyć ze sobą będą Sony i Microsoft, PlayStation 5 i Xbox Series X. Jednak niezależnie od wyniku tej rywalizacji, zwycięzcą będzie AMD, które produkuje APU, a więc GPU i CPU dla obydwu sprzętów.
5 marca 2020 odbędzie się AMD Financial Day, w trakcie którego mogą paść nowe informacje na temat architektury obydwu konsol. Tymczasem w sieci pojawiło się nagranie, w którym Product Manager działu kart graficznych w AMD komentuje udział firmy w projektach związanych z PS5 oraz nowym Xboksem.
AMD potwierdza architekturę RDNA 2 i ray-tracing dla PlayStation 5 i Xbox Series X
W trakcie sesji Q&A z AMD, Mithun Chandrasekhar poruszył temat konsol nowej generacji, o które był zapytany. Pracownik firmy potwierdził, że zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series X będą oparte na architekturze RDNA 2. Jedną z jej kluczowych cech, jaką podkreślił Chandresakhar, jest sprzętowa obsługa ray-tracingu, która znajdzie się w obydwu tych konsolach.
Słowa te są szczególnie ważne cześniej pojawiły się wątpliwości, czy PS5 będzie obsługiwać ray-tracing sprzętowo. To stwierdzenie Product Managera AMD zdaje się je kategorycznie rozwiewać.
Obydwie konsole, zarówno produkt Sony, jak i Microsoftu, będą więc różnić się od siebie liczbą TFLOPs oraz przepustowością pamięci, a także ewentualnie jakimiś niuansami w mikroarchitekturze. Zarówno PS5, jak i Xbox Series X powinny jednak zapewniać ray-tracing na zbliżonym poziomie.
Checking out some @GearsofWar “enhancements” with @MikeJRayner and team. Looks better than Gears has ever looked. pic.twitter.com/UimDDHO4Ie
— Phil Spencer (@XboxP3) March 4, 2020
Więcej szczegółów może paść w trakcie wspomnianego wyżej AMD Financial Day. Niedawno szef marki Xbox i działu gier w Microsofcie chwalił się pewnymi ulepszeniami graficznymi dla gry Gears 5, co zostało w branży odebrane jako zapowiedź tego, co nadejdzie na Xbox Series X.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS