A A+ A++

Świetlica Szkoły Podstawowej nr 1 dołączyła do konkursu „Działaj z imPETem”. Konkurs ma na celu edukację w zakresie odpowiedniego postępowania z tworzywem, jakim są butelki PET. Każdy głos ma znaczenie, a tym samym przyczynia się do doposażenia mysłowickiej świetlicy.

– Rocznie Polacy zużywają ok. 650 tys. ton plastikowych opakowań. Aż 30% z nich stanowią butelki PET, powszechnie użytkowane w gospodarstwach domowych. Do recyklingu przekazywanych jest niespełna 80 tys. ton zużywanych butelek, a pozostałe trafiają na składowiska. Tymczasem, PET to doskonałe tworzywo do przetworzenia. Odpowiednio zagospodarowane może otrzymać drugie życie w postaci kolejnego opakowania (tzw. rPET) lub znaleźć zastosowanie w przemyśle odzieżowym, czy meblarskim. Już z 5 butelek PET można zrobić torbę na zakupy, a 35 wystarczy, aby wyprodukować bluzę polar – czytamy na stronie organizatora.

Kampania „Działaj z imPETem!” obejmuje różne przedsięwzięcia edukacyjne, poprzez które zwraca uwagę mieszkańców na problem prawidłowej segregacji odpadów opakowaniowych i ich recyklingu.

– „Żyj EKO-LOGICZNIE z SP1 w Mysłowicach” to nazwa naszej pracy konkursowej, która przedstawia ekologiczny kącik. Każdy oddany głos może nas przybliżyć do zwycięstwa. Głosować można do 2 kwietnia 2020 roku – mówi Natalia Kożuch z SP1.

A jest o co walczyć! Główne nagrody to: tablica multimedialna, projektor multimedialny lub zestaw puf i zestaw gier edukacyjnych. Codziennie można oddać jeden głos. Pod linkiem należy odnaleźć mysłowicką świetlicę. Celem potwierdzenia głosowania należy aktywować link przesłany na indywidualny adres e-mail podany podczas głosowania.

mat. organizatora

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSprzęt AGD rozdany giżycczanom w potrzebie!
Następny artykułGemini Park Tychy: Rośnie rola edutainmentu w budowaniu wizerunku galerii