25.02.2020r. 16:13
Nowe regulacje obejmą samochody zarejestrowane począwszy od 4 listopada 2019 r. i będą obowiązywać do końca 2025 roku – lub do wyczerpania budżetu. Jednak samochody zarejestrowane od listopada do wejścia w życie nowych przepisów obejmą dopłaty w wysokości stosowanej wcześniej.
Na dopłaty mają znowu zrzucić się po połowie federalny rząd oraz niemieccy producenci samochodów. Pula wsparcia wyniesie w sumie ok. 4,18 mld euro.
W porównaniu do stosowanych dotychczas zasad wzrośnie wysokość dopłaty. Zakup samochodu wyłącznie elektrycznego, o wartości do 40 tys. euro, będzie można dofinansować kwotą 6 tys. euro (wcześniej 4 tys. euro).
Zakup auta napędzanego wyłącznie energią elektryczną o wartości do 65 tys. euro jest związany z dopłatą 5 tys. euro.
Co ciekawe, subsydia mogą objąć także zakup używanego samochodu elektrycznego, który jednak został zarejestrowany po raz pierwszy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ponadto warunek to maksymalny przebieg 15 tys. km i brak wcześniejszej dopłaty ze środków niemieckiego rządu lub innych państw Unii Europejskiej.
Do tej pory federalna agencja zajmująca się programem dopłat do samochodów elektrycznych (BAFA) przyjęła już łącznie 173,84 tys. wniosków o dopłaty, z czego 114,73 tys. dotyczyło samochodów wyłącznie elektrycznych, 58,99 tys. hybryd typu plug-in, a ponadto 112 wniosków dotyczyło pojazdów na wodór, które również były dotąd wspierane dofinansowaniem.
W ubiegłym miesiącu BAFA przyjęła 9,26 tys. aplikacji, z czego 5,35 tys. dotyczyło samochodów wyłącznie z napędem elektrycznym, pozostałe dotyczyły hybryd, a także złożono wnioski o dopłat y do 3 samochodów wodorowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS